FANDOM

Teraz prawdziwy ból się zaczyna, chłopcze!

—Terry Silver dokucza Danielowi LaRusso.

Terence „Terry” Silver – jeden z dwóch głównych antagonistów w filmie Karate Kid III.

Jego rolę zagrał Thomas Ian Griffith.

Biografia

W przeszłości Terry Silver służył wraz z Johnem Kreese'em w wojnie wietnamskiej, podczas której Kreese wielokrotnie uratował mu życie. Z tego powodu Silver miał wobec niego ogromny dług wdzięczności. Po wojnie Silver stał się bogatym biznesmenem. To on założył dojo Cobra Kai, które podarował Kreese'owi w ramach wdzięczności za wielokrotne uratowanie mu życia.

Karate Kid III

Gdy John Kreese jest w ruinie finansowej, postanawia zemścić się na Danielu LaRusso i Kesuke Miyagim za doprowadzenie do zamknięcia jego dojo Cobra Kai. Odwiedza Silvera w jego posiadłości, gdzie ten decyduje się pomóc mu odzyskać dawną sławę. Wysyła on go na wakacjie do Tahiti, a następnie zatrudnia Mike'a Barnesa, by ten pokonał Daniela w zawodach karate. Później odwiedza Daniela i Miyagiego, którym opowiada fałszywą historię, że Kreese nie żyje, gdyż załamał się zupełnie po stracie uczniów. Gdy odkrywa, że Daniel nie zamierza brać udziału w zawodach, Silver każe Barnesowi zmusić Daniela do wzięcia udziału, co mu się ostatecznie udaje po kilku próbach. Gdy Miyagi nie chce szkolić Daniela, ten zwraca się do Silvera z prośbą o pomoc. Silver postanawia „trenować” Daniela do zawodów, a tak naprawdę decyduje się go osłabić poprzez ostre treningi na drewnianej kukle, przez co Daniel doznaje kilku obrażeń ciała. Później, gdy Daniel i jego przyjaciółka, Jessica Andrews, są w klubie nocnym na randce, Silver przekupuje przypadkowego chłopaka, by sprowokował Daniela do bójki. Plan się udaje i Daniel łamie chłopakowi nos. Po zdaniu sobie sprawy z tego, co się z nim dzieje, Daniel mówi Silverowi, że nie będzie brał udziału w zawodach. Wówczas w dojo pojawiają się Kreese i Barnes, zaś Silver ujawnia Danielowi prawdę o sobie i swoich planach. Miyagi ratuje Daniela i zgadza się na trenowanie go do zawodów.

Później podczas zawodów, Silver każe Barnesowi, by zadawał Danielowi ból poprzez ciągłe zdobywanie i tracenie punktów, lecz w finałowym starciu Danielowi udaje się pokonać Barnesa. Wtedy interes Silvera i Barnesa zostaje anulowany, a dojo Cobra Kai zamknięte na dobre.