FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Thanos

Thanos, znany również jako Szalony Tytan – jeden z najpotężniejszych i najczęściej się pojawiających złoczyńców w uniwersum Marvela. Został stworzony przez Jima Starlina, a swój debiut miał w komiksie Iron Man. Od tamtego czasu pojawiał się do czasów współczesnych.

Swoją popularność superzłoczyńcy zawdzięcza częstemu pojawianiu się w różnych komiksach oraz jego własnej serii, a także w szerokiej gamie produktów, od gier wideo po zabawki i kreskówki (choć jego natura jest osłabiona w niektórych kreskówkach, z oczywistych powodów).

W różnych komiksach Thanos walczył z różnorodnymi superbohaterami, takimi jak: Iron Man, Spider-Man lub Srebrny Serfer. Jednak jest on głównym przeciwnikiem Avengers oraz arcywrogiem Strażników Galaktyki.

Jest potężnym kosmitą, urodzonym na księżycu Saturna, Tytanie, urodzonym przez rasę półbogów zwanych "Wiecznymi". Będąc najsilniejszym z nich i wyglądającym jak groźna i potworna bestia, Thanos zakochał się w żywej kobiecej, ucieleśnionej śmierci i jest gotów zniszczyć całe życie we Wszechświecie, by zdobyć jej miłość, bez względu na to, jak potężny musi się stać, lub kto ośmiela się go powstrzymać.

Biografia

Prawie w każdym komiksie Marvela Thanos urodził się na Tytanie, jednym z księżyców Saturna - urodził się jako mutant, a zatem był o wiele potężniejszy niż reszta jego rasy i chociaż był traktowany przez nich sprawiedliwie, był zawsze samotnikiem, który był samoświadomy bycia innym. Z czasem wykształciła się u niego obsesja na punkcie nihilizmu i śmierci, zainteresował się na kosmicznej istocie znanej jako Mistrzyni Śmierci, która była ucieleśnieniem śmiertelności. Thanosa coraz bardziej ciągnęło go do niej, co poskutkowało tym, że zaczął starać się ją zadowolić w jakikolwiek sposób. Jego pierwszym aktem jako samozwańczego Mistrza Śmierci było bezlitosne zabicie milionów przedstawicieli jego własnej rasy poprzez przeprowadzenie nuklearnego bombardowania własnej planety. Był to pierwszy jego akt masowego morderstwa, ale nie ostatni, który przyniósł mu odpowiedni tytuł Szalony Tytan.

Moce i zdolności

Thanos jest niezwykle potężny, nawet jeśli nie jest wzmocniony przez zewnętrzną magię lub kosmiczne urządzenia, jest nadludzko silny i wytrzymały - może manipulować i absorbować energię kosmiczną, a także zmieniać materię na różne sposoby i wykazuje tak różnorodne zdolności, jak telekineza i ograniczona telepatia. Jest również w posiadaniu rozległych obcych technologii, zdolnych do podróży w czasie, teleportacji, tworzenia pól siłowych i wkraczania do alternatywnych wszechświatów. Oprócz tego wszystkiego Thanos ma wiedzę, jego umysł zawsze knuje nowe sposoby, aby uzyskać to, czego chce. Jest także imponującym ekspertem w dziedzinach naukowych, takich jak komputery i robotyka.

Cytaty

Głupcy biorą broń przeciwko wszechmocy. Pędzą prosto do Armagedonu. Więc zapewnię im najbardziej chwalebny dzień zagłady! Niebiosa będą czerwone od krwi! Ale w końcu, jak zawsze, Thanos zwycięży!

—Thanos

Cały wszechświat stoi w poważnym niebezpieczeństwie.

—Thanos

W ten sposób będziesz traktował swojego Wszechmogącego Pana? Rzuciłbyś wyzwanie niebiosom tak bezczelnie?! Więc niech tak będzie! Niech nastanie wojna!

—Thanos, kiedy wypowiada wojnę.

Czy naprawdę wierzyłeś, że mogę zostać tak łatwo oszukany, demonie?

—Thanos do Mefisto

Przeznaczenie nie czeka na nikogo. Nawet na ego, kto sprowadzi wszechświat na kolana.

—Thanos

Ja sam spojrzałem w ciemne kąty waszej duszy i poznałem was za to, kim naprawdę jesteście.

—Thanos do Norrina Radda

Zaniepokojony? Nie, tylko ciekawy. Po tym, jak Srebrny Surfer spełnił swój cel ... Thanos z Tytana nie mógł mniej przejmować się tym, czy żyje, czy umiera.

—Thanos

Chodź, Spider-Manie. Śmierć i ja czekaliśmy na ciebie.

—Thanos do Spider-Mana