FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Zobacz inne pojęcia – To

To (znany również jako Tańczący Klaun Pennywise) – pradawna kreatura, pochodząca z innego wymiaru, zabijająca dzieci, przyjmująca formę rzeczy, której ofiara boi się najbardziej np. klauna, krwi, uosobienia choroby. Widzą ją jedynie dzieci i dorośli, którzy w dzieciństwie przeżyli z nim spotkanie. Pojawiał się w zmaterlizowanych halucynacjach które znikały kiedy ofiara stawiała czoło lękom.

Biografia

Przed wydarzeniami z filmu

To pochodzi z wymiaru Macroverse, który powstał przed Wszechświatem. Wylądowało na Ziemi miliony lat temu w pobliżu Derry, przyczyniając się do wymarcia wielu gatunków. Potwór był przez długi czas w hibernacji. Dopiero w 1715 roku obudził go wielki głód.

1715

(w budowie)

Późne lata 80. (wydarzenia z filmu)

W czasie trwania filmu, To zamieszkiwało kanały miasteczka Derry. Pewnego deszczowego dnia, spotkało Georgiego Denbrougha. Chłopiec wyszedł na ulicę puszczać papierowy statek po deszczówce płynącej na ulicach, gdy zabawka wpadła do kanału, w którym był dziwnie wyglądający człowiek. Przedstawił mu się jako Pennywise, tańczący klaun. Zaczął z nim rozmawiać, po czym chciał oddać mu łódkę. Gdy chłopiec wysunął rękę po swoją własność, To wysunęło szczękę, odgryzło mu kończynę i wciągnęło go do kanałów.

Rok później starszy brat Georgie'go wraz z przyjaciółmi udali się nad jezioro, by zbadać kanały w których mógł się znajdować Georgie. Tam spotkali uciekającego przed szkolnym prześladowcą nowego ucznia, Bena Hanscoma. Owy prześladowca – Patrick Hockstetter, chcąc nastraszyć Bena wszedł do kanałów. Został zaatakowany przez Pennywise'a który przybrał formę zombie-dzieci (najprawdopodobniej wcześniejszych ofiar klauna). Uciekając trafił w ślepą uliczkę i został zamordowany.

Gdy jeden z przyjaciół Billa, Eddie wracał do domu, Pennywise zaczął gonić go pod postacią chorego człowieka (Eddie bał się chorób i zaraz). Chłopiec dobiegł do płotu i "trędowaty" zniknął. Jego oczom ukazał się wtedy klaun z całą masą balonów. Wystraszony Eddie uciekł.

To pod różnymi postaciami straszyło również inne dzieci (przykładowo wylewało litry krwi z kranu, pojawiało się pod postacią Georgie'go czy spalonych rąk) Billy i jego przyjaciele postanowili rozprawić się z klaunem. Odwiedzili opuszczony dom, przy którym Eddie spotkał Pennywise'a. Tam w każdym pokoju musieli zmierzyć się z własnymi, zmaterializowanymi lękami. To, ponownie pojawiło się w formie klauna i zaatakowało bohaterów, łamiąc przy tym rękę Eddie'go. W ostatniej chwili Beverly wbiła mu w głowę pręt, a bohaterowie uciekli. Musieli jednak zmierzyć się z Pennywise'm w kanałach, w ostatecznej walce. Pokonali klauna.

2016

Drugi film rozgrywa się 27 lat po wydarzeniach z pierwszego. Akcja dzieje się, gdy grupa homofobicznych nastolatków bije i zrzuca z mostu Adriana Mellona, który jest homoseksualistą. To zabija Adriana na oczach jego kochanka. Na jednym z murów oznajmia Frajerów o swoim powrocie. Przed ich przyjazdem zabija małą dziewczynkę o imieniu Victoria. Dręczy Billa, wysyłając mu deskorolkę z informacją o tym, że ma zamiar zabić poznanego przez niego chłopca, Dean'a. Bil wie, że zmierza on na festyn, czym prędzej się tam pojawia. Niestety, To ma przewagę i makabrycznie zabija małego chłopca przy nim. Przerażony, że dopuścił do śmierci kolejnego dziecka, Bill postanawia udać się do domu Neibolta, aby osobiście zabić To.

Po tym, jak każdy członek Klubu Frajerów podjął swoje własne zadania odzyskania talizmanów z przeszłości, aby ukończyć Rytuał Chuda, rytuał zdaję udać się, gdy uwięzili trupie światła w wazonie. Jednak się to nie udaje. Pojawia się gigantyczna wersja Pennywise, która ujawnia, że ​​pierwotni tubylcy, którzy odprawili rytuał, zostali przez nią natychmiast zamordowani. Ta wersja jest kombinacją domyślnej postaci Pennywise'a i wielkiego pająka opisanego w książce Kinga. Następnie uwięził Richiego w trupim świetle, zmuszając Eddiego do złapania pręta, który Beverly dała mu wcześniej, i atakuje nim Pennywise'a, wierząc, że może go zabić. Niestety Pennywise przebija brzuch Eddiego jednym ze swoich pajęczych kończyn.

Ten jeden akt okazuje się jednak jego zgubą. Klub Frajerów zdaje sobie sprawę, że aby go pokonać, musi przekonać go, że jest słaby. Pomimo tego, że nalegał, aby był „pożeraczem światów”, pozostali Frajerzy wielokrotnie obrażają klauna, dopóki nie zostanie zmuszony do przyjęcia mniejszej, infantylnej postaci. Próbuje zaatakować Mike'a, ale jest zbyt osłabiony. Ku jego przerażeniu Mike sięga do jego piersi i chwyta bijące serce. To próbuje je złapać bezskutecznie i pozostaje mu płakać jak dziecko, a jego ostatnie słowa brzmią: „No proszę...dorośliście” ze słabym śmiechem.

Każdy z Frajerów chwyta się za serce i powoli je miażdży. Reaguje w bólu, aż serce eksploduje w ciastowatą substancję, zabijając go. Zapada cisza, gdy jego ciało zamienia się w popiół. Po jego śmierci Richie próbuje obudzić Eddiego, nie akceptując tego, że naprawdę zmarł. Jego próby zabrania ze sobą ciała nie udają się, gdy jego legowisko i dom Neibolta zaczynają się kruszyć i upadają w odpowiedzi na śmierć jego Pana. Bohaterowie są zmuszeni zostawić ciało Eddiego w kryjówce, a dom Neibolta upada, zostawiając dużą dziurę w ziemi.

Galeria