FANDOM

Tobias Whale – jeden z dwóch (drugim jest Martin Proctor) głównych antagonistów w pierwszym sezonie serialu Black Lightning z 2018 roku. Jego postać jest wzorowana na postaci z DC Comics o tej samej nazwie.

Tobias Whale jest przywódcą organizacji przestępczej o nazwie Setka, która od lat terroryzuje miasto Freeland. Po pozorowaniu zabicia Black Lightinga, jest zmuszony do podjęcia działań po tym, jak superbohater powrócił dziesięć lat później. Ponadto Whale szuka sposobu, aby udowodnić, że chce awansować do kartelu tajemniczej Lady Eve.

W jego rolę wcielił się Marvin "Krondon" Jones III.

Biografia

Wczesne życie

Z powodu albinizmu, Whale miał okropne dzieciństwo, jego ojciec Eldridge znęcał się na nim. Pewnego razu, po otrzymaniu kolejnego rachunku medycznego, Eldridge opowiadał o tym, jak bezużyteczny był Tobias. Wyzywająco Tobias próbował się bronić, ale Eldridge ze złością kpił z niego ze względu na jego stan i twierdził, że można by pomyśleć, że byłby szczęśliwy po tym, jak dostał syna, ale teraz doszedł do wniosku, że jego syn był absolutnie bezwartościowy, ponieważ ze względu na swój kolor skóry, nie mógł nawet znieść światła słonecznego. Kiedy jego siostra Tori odezwała się w obronie Tobiasa, Eldridge uderzył ją.

Whale ostatecznie został członkiem rady miasta i miał obiecującą karierę jako polityk. Jednak dziennikarz Alvin Pierce połączył Whale'a z rządową organizacją A.S.A., która eksperymentowała z dziećmi w Freeland i napisał obszerny artykuł o nim, który zniszczył jego karierę. Wściekły, Whale i dwóch jego popleczników odwiedzili mieszkanie Pierce'a. Kazał swoim poplecznikom pobić Pierce'a, a potem rozerwał jego artykuł i wepchnął go w gardło dziennikarza, dusząc go. Whale nie wiedział, że syn Alvina Jefferson Pierce był obecny podczas tej akcji i był świadkiem morderstwa jego ojca. Morderstwo Alvina Pierce'a było powodem, dla którego Jefferson w końcu założył kostium Black Lightinga i został superbohaterem. Początkowo jedyną motywacją Pierce'a było zabicie Tobiasa. Obaj stali się rywalami, a ich spór zakończył się z wtedy, gdy obaj uwierzyli że zabili tego drugiego.

Jednak Whale przeżył i został nagrodzony gangiem przez Lady Eve po rzekomym morderstwie Black Lightninga. Ponadto Whale otrzymywał serum, które spowolniło jego starzenie i uczyniło go silniejszym w miarę upływu czasu - co prowadzi do tego, że Whale ma siłę trzech normalnych mężczyzn. Niemniej jednak, Whale - przypuszczalnie zmarły - musiał zniknąć i był zmuszony prowadzić swój gang z cienia. Oznaczało to również, że nikt nie może połączyć Whale'a ze Setką.