FANDOM

Tokiomi Tohsaka – antagonista pojawiający się w Fate/Zero. Jest on ojcem Rin Tohsaki oraz Sakury Matou, dwóch protagonistek z Fate/stay night. Jako członek rodziny Tohsaki przystąpił do Czwartej Wojny Świętego Graala jako mistrz Łucznika. Kiritsugu Emiya identyfikuje Tokiomiego jako trzeciego z trzech najbardziej groźnych magów biorących udział w wojnie po ocenie wszystkich zaangażowanych Mistrzów.

W japońskiej wersji anime użyczył mu Sho Hiyami, natomiast Marc Diraison w angielskiej.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Tokiomi jest dobrze ubranym mężczyzną odzianym w białą koszulę z długim rękawem i szkarłatny smoking, z czarnymi guzikami i niebieską wstążką. Nosi purpurowe spodnie i brązowe buty, ma eleganckie czarne włosy i krótką czarną brodę oraz niebieskie oczy.

Osobowość Edytuj

Tokiomi jest aroganckim, manipulującym człowiekiem, który, tak jak wszyscy magowie, stara się dotrzeć do Akashy, czyli źródła wszelkiej wiedzy. Podczas gdy troszczy się o swoje córki i żonę, nie ma pojęcia o problemach i bólu, które napotykają z powodu jego decyzji. Ku jego niezadowoleniu, jego arogancki i materialistyczny sługa, Gilgamesz, ma trudności z potajemnym i posłusznym działaniem wobec niego. Z kolei Gilgamesz nie lubi swojego mistrza, którego uważa za nudnego, dlatego zaintrygowany jest udziałem jego ucznia Kireia Kotomine w wojnie.