Tombstone - antagonista w serialu Spider-Man: The Animated Series.

Jest to płatny zabójca i dawny przyjaciel Robbiego Robertsona.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Lonnie Lincoln był przyjacielem Robbiego Robertsona. Pewnego razu policja przyłapała go na kradzieży, w której tak naprawdę niechętnie brał też udział Robbie. Lonnie trafił do zakładu poprawczego, choć nie wydał Robertsona policji.

Lincoln wyszedł z poprawczaka po kilkunastu latach. Chcąc zemścić się na Robbie'm, wrobił go w przestępstwo, kiedy ten pracował w zakładzie chemicznym. W wyniku przepychanki, Lonnie wpadł do zbiornika z chemikaliami. Robbie myślał, że jego dawny kolega zginął.

Tak naprawdę Lincoln przeżył, ale bardziej przypominał potwora niż człowieka. Jego skóra zabarwiła się na kredowo biały kolor, jego zęby się wyostrzyły, a także kolor jego oczu się zmienił na czerwony.

Zapewne w tym czasie stał się najemnikiem. Zyskał reputację skutecznego i niebezpiecznego płatnego zabójcy.

Spider-Man: The Animated Series[edytuj | edytuj kod]

Tablica Czasu[edytuj | edytuj kod]

Po porażce Hammerheada w walce o Tablicę Czasu z Kingpinem, jego były szef Silvermane zastąpił go Tombstone'm. Celem Silvermane'a było odmłodzenie się, żeby być wciąż zdolnym do prowadzenia swego imperium.

Pierwszym zadaniem Tombstone'a było porwanie Dr. Curta Connorsa, który był niezbędny do wykonania rytuału z Tablicą. Wtedy pierwszy raz spotkał się ze Spider-Manem. Pomimo obrony ze strony superbohatera, Tombstone go pobił, po czym porwał Connorsa.

Następnie, aby zmusić Kingpina do oddania Tablicy Czasu, Silvermane powierzył mu porwanie żony gangstera. Po dostarczeniu Vanessy Fisk, Silvermane umówił się z Kingpinem na spotkanie.

Podczas wymiany pomiędzy Kingpinem a Silvermanem, Tombstone sprowokował Alistaira Smythe'go do walki. Rozpoczęła się strzelanina, w trakcie której Lincoln uszkodził robota Smythe'go za pomocą bazooki, a także odzyskał córkę Silvermane'a - Alissę.

W czasie rytuału wykonywanego przez Silvermane'a, rozpoczęło się zamieszanie wywołane przez nadejście Mega Slayera, sterowanego przez Smythe'go. Tombstone unieruchomił go tym samym sposobem, co wcześniej, a także widocznie walczył z Jaszczurem.

Szantaż[edytuj | edytuj kod]

Po tym, jak Silvermane został zamieniony w niemowlaka, Alissa przejęła jego interesy. Dowiedziała się, że Robbie Robertson miał dowody na przestępstwa, więc wynajęła Tombstone'a, aby się tym zajął.

Wykorzystał sytuację, kierując nowo powstałym Gang Bandanowców, do którego należał syn Robertsona, Randy.

Tombstone umówił się z dawnym kolegą na spotkanie, gdzie go szantażował. Chciał go zabić, ale Spider-Man uratował Robertsona, pomimo porażki z Lincolnem.

Następnie Tombstone zinfiltrował dom Petera Parkera, szukając zdjęć. Nie zwracał uwagi nawet na obecność jego ciotki, a po prostu demolował dom. Niemal odszukał strój Spider-Mana, aż w końcu znalazł zdjęcia i zabrał je.

Ponownie spotkał się z Robertsonem, któremu chciał pokazać, jak jego syn staje się przestępcą. Randy brał udział w przestępstwie, ale Spider-Man powstrzymał go od zejścia na złą drogę i przekonał go, że został zdradzony przez gang.

Tymczasem Tombstone walczył z Robbie'm w tym samym zakładzie, co w dniu wypadku Lonnie'go. Tombstone chciał wrzucić go do zbiornika, ale Spider-Man uratował Robbie'go.

Pająk i Lincoln stoczyli pojedynek, po którym Tombstone niemal wpadł ponownie do zbiornika z chemikaliami. W ostatniej chwili został jednak przywiązany do poręczy na mostku, po czym został aresztowany.

Wystąpienia[edytuj | edytuj kod]

  • Tablica Czasu (sezon 2)
  • Zniszczony przez czas (sezon 2)
  • Tombstone (sezon 3)
  • Winny (sezon 4)

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Kilka razy w serialu zasugerowano, że Tombstone jest zombie.