FANDOM

Antonio „Toni” Cipriani - protagonista gry Grand Theft Auto: Liberty City Stories, pojawia się także jako jeden z głównych postaci w Grand Theft Auto III.

Głosu w Grand Theft Auto III, podłożył mu Michael Madsen który wcielił się w rolę,Pana Blonde'a, Budd'a i Grouch'a Douglasa, a w Grand Theft Auto: Liberty City Stories przez Danny'ego Mastrogiorgio.

Biografia

Wcześniej

Toni Cipriani urodził się 25 września 1968 roku dla Ma Cipriani i bezimiennego ojca, który był członkiem jednej z rodzin mafijnych w mieście. Mieszkał z rodzicami w swojej restauracji, a później zaangażował się w przestępczy świat przestępczy Liberty City, dołączając do mafii, by pójść w ślady jego ojca.

1998

Toni opuścił Liberty City i postanowił położyć się nisko w Vice City po zabiciu rywala stworzonego przez człowieka (prawdopodobnie Forelli lub Sindacco) na rozkaz Dona Salvatore'a Leone'a. W końcu wrócił do miasta w 1998 roku, gotowy do kontynuowania życia zorganizowanej przestępczości. Wdzięczny Salvatore Leone daje Toni pracę, ale ponieważ był poza miastem przez tyle lat, inni członkowie Rodziny Leone mieli czas, aby przejść w hierarchię. Salvatore był zmuszony usunąć Toni z jego rangi i przekazać stanowisko Vincenzo Cilli podczas jego nieobecności. Toni znajduje się teraz jako nisko postawiony goniec, który musi ponownie zyskać przychylność Dona, aby zapewnić sobie pozycję lidera w rodzinie. Toni jednak pracuje dla żony Salvatore'a, Marii Latore, która później rozwija uczucia do Toni i ma go do wykonania, i mówi mu, że go kocha, ale Toni nie czuje tego samego. Wiele jego wysiłków w dążeniu do odzyskania swojego miejsca w hierarchii Leone obejmuje walkę z dwiema innymi rodzinami mafijnymi, Forellami i Sindacco za pomocą kilku środków, pozwalając mu zostać „stworzonym” w połowie fabuły po zabiciu burmistrza Liberty City, Rogera C. Hole'a. Po zrobieniu tego, matka odwołuje zabójstwo, które nasłała na syna. Później Toni pracuje dla kandydata na milionera i burmistrza, Donalda Love, i walczy z Forelli, aby pomóc własnemu szefowi, chroniąc Donalda. W końcu Donald Love znalazł się w zmowie z Salvatore i Toni, co czyni go niezdolnym do urzędu w oczach ludzi. Po tym, jak Miles O'Donovan został wybrany burmistrzem, Salvatore Leone zostaje aresztowany pod kilkoma zarzutami o popełnienie przestępstwa, zmuszając Toni'ego do pozowania jako prawnik o imieniu Lionel, aby mieć kontakt w wiezieniu, gdzie uwięziony jest Salvatore.

Donald Love w stresującej rozmowie telefonicznej mówi, że ma dla niego wiele propozycji. Po przybyciu do Donalda mówi, że ma plany, które sprawią, że zarówno Toni, jak i on sam znów będą bogaci, i nakazuje mu zabić biznesmena z branży nieruchomości, i byłego mentora Love'a, Avery Carrington. Toni i Donald kradną plany Avery'ego, a ekspert od bomb 8-Ball otrzymuje zapłatę za materiały wybuchowe, aby wysadzić Fort Staunton, powodując, że rodzina Forelli straci wiele wpływów. Toni zostaje wezwany przez tajemniczą kobietę Toshiko Kasen i zostaje poproszony o walkę z lokalną organizacją Yakuza. Po tym, jak Toni zabił męża Kazukiego, Toshiko z wyrzutów sumienia popełnia samobójstwo, a spanikowany Donald Love prosi Toni o pomoc w zabraniu go na międzynarodowe lotnisko Francisa, gdy kolumbijski kartel atakuje plany Avery'ego. Toni bezpiecznie dostaje się na lotnisko, a Love przynosi ze sobą ciała Avery Carrington i Neda Burnera. Salvatore zostaje ostatecznie zwolniony z więzienia, po tym jak Toni eskortuje go do sądu, z powodu sycylijskiej mafii, która chce śmierci Salvatore. Po wypuszczeniu Toni i Salvatore udają się do burmistrza Milesa O'Donovana, aby zlikwidować jego zarzuty. Jednak Massimo Torini, wysoki rangą członek mafii sycylijskiej, porwał burmistrza. Toni i Salvatore ścigają Toriniego i ratują burmistrza z Portland Rock, zabijając Toriniego.

2001

Do roku 2001 Toni stał się jednym z najwyższych członków Rodziny Leone. Syn Salvatore, Joey, przedstawia bohatera gry, Claude'a, Toniemu. Toni zatrudnia Claude'a, by zaatakował Triady, w tym próbując zdobyć pieniądze na ochronę od pralni Wonga, niszcząc niektóre furgonetki Triad i fabrykę rybną Triad w Callahan Point. Toni przyprowadza również Claude'a do Salvatore'a. W 2001 r. Toni nadal mieszka ze swoją matką i często widuje się w jego rodzinnej restauracji, gdzie zapewnia Claude'owi pracę. Ciągłe obrażanie matki, że nie może być taki jak jego ojciec i nie spełnienie jej oczekiwań, zmusiło go do zadzwonienia do lokalnej stacji radiowej Chatterbox FM i narzekania na ciągłe krytykowanie matki. Po tym, jak Salvatore Leone został zamordowany, uważa się, że Toni przejął kontrolę nad rodziną Leone.

Ciekawostki

  • W modzie do GTA III o nazwie Frosted Winter, Toni pojawia się jako główny antagonista.

Linki zewnętrzne