FANDOM

Trevor Slattery znany lepiej jako Mandaryn - główny antagonista filmu Iron Man 3 oraz główny protagonista filmu krótkometrażowego Niech Żyje Król.

Grał go Ben Kingsley.

Biografia

Iron Man 3

Będąc wyrzuconym aktorem, Slattery został zatrudniony przez Killiana z A.I.M. żeby udawał Mandaryna w ramach prawdziwego planu Killiana, by opisać jego nieudane eksperymenty Extremis. W tym celu Slattery (udając Mandaryna) publicznie ogłasza swoją odpowiedzialność za atak Extremis za każdym razem, gdy jeden z eksperymentów Killiana nie powiódł się i spowodował wiele ofiar. Kiedy przyjaciel Tony'ego Starka, Happy Hogan, był podczas ataku Extremis, który spowodował obrażenia, podczas gdy Slattery wziął na siebie odpowiedzialność za atak, rozgniewany Stark przysięga wyśledzić Slattery i zmusić go do zapłaty za swoje zbrodnie.

Jednak, bez wiedy Starka Killian skorzystał z okazji, aby porwać prezydenta USA Matthew Ellisa (dzięki wiceprezydentowi Rodriguezowi, który jest w sojuszu z Killianem), gdy Stark przybył, aby zmierzyć się ze Slatterym w jego rezydencji. Jednak Stark wkrótce dowiaduje się, że Killian jest prawdziwym mózgiem stojącym za atakami i że zapłacił Slattery, aby udawał Mandaryna, aby pokryć swoje zaangażowanie przez cały czas w zamian za sławę i bogaty styl życia, którego pragnął Slattery.

Po śmierci Killiana i jego żołnierzy z Extremis po raz ostatni aresztowano pijanego Slattery'ego za udział w Killian. Pomimo jego aresztowania Slattery jest zdumiony widokiem prasy czekającej na jego przybycie, bardzo zadowolony, że w końcu zdobył sławę, której pragnął przez całe życie.

Niech żyje król

Slattery został wysłany do więzienia Seagate za swoje zbrodnie, ale uważa, że ​​jest tam całkiem wygodnie żyć, ponieważ jest bałwochwalczo wielbiony przez wielu więźniów za swoje czyny, nawet zmuszając więźnia o imieniu Herman, aby służył jako jego ochroniarz i kamerdyner. Reporter o imieniu Jackson Norris przychodzi nakręcić film dokumentalny o życiu Slattery'ego. W tym celu Slattery wyjaśnił Norrisowi, w jaki sposób stracił matkę w latach 60. i swoją rolę głównego bohatera w odrzuconym programie telewizyjnym emitowanym w telewizji CBS.

Odnosząc się do historii Mandaryna do Slattery'ego i Hermana, Norris wyjął pistolet ukryty w jego kamerze i użył go do zabicia strażników, ku zaskoczeniu Slattery'ego i Hermana. Norris następnie ujawnił się jako agent Dziesięciu Pierścieni, ponieważ został przydzielony przez prawdziwego Mandaryna do porwania Slattery'ego za podszywanie się pod niego. Herman próbował uratować go, atakując Norrisa, ale ten zabija Hermana, dźgając go w szyję, ku strachu Slattery'ego.

Wściekły Slattery zabrał jedną z broni martwych strażników, chcąc zabić Norrisa, aby pomścić śmierć Hermana. Niestety Norris rozbroił Slattery'ego i dostarczył go do prawdziwego Mandaryna zgodnie z rozkazem. Nie wiadomo, co z nim stało, choć można sugerować, że został stracony przez Mandaryna za jego ofensywne działania lub zostanie jednym z jego sług do jeszcze nieznanych celów.