FANDOM

Tuco Salamanca — główny antagonista pierwszego sezonu Breaking Bad i w pierwszej połowie drugiego sezonu. Pojawia się też jako mniejszy antagonista w sezonie 1 i 2 Zadzwoń do Saula. Jest nieobliczalnym przestępcą, który zajmuje się dystrybucją narkotyków.

Grał go Raymond Cruz.

Biografia

Breaking Bad

Sezon 1

Po zabiciu Krazy-8 Walter i Jesse szukają innego dystrybutora, który może ich wprowadzić. Pinkman kontaktuje się z Tuco i pokazuje mu wyprodukowaną przez nich metamfetaminę. Salamanca jest zaskoczony doskonałą jakością towaru, jednak szybko okazuje się, że mężczyzna jest szalony. Pinkman zostaje przez niego pobity i trafia do szpitala, a on sam kradnie jego towar.

Dowiedziawszy się o zajściu, White udaje się do kryjówki Tuco i przedstawia mu się jako Heisenberg. Chce od niego pieniędzy za ukradzioną metamfetaminę i pobicie Jesse'go, jednocześnie przynosząc mu kolejny towar. Tuco śmieje się z tego, ale okazuje się, że Walter przyniósł piorunian rtęci - materiał wybuchowy i grozi, że wysadzi pomieszczenie w powietrze. Ostatecznie, Tuco jest zmuszony przyjąć jego propozycję.

Walter i Jesse aranżują spotkanie z Tuco na złomowisku. Tam Heisenberg tłumaczy, że z powodu kłopotów z produkcją będą musieli odłożyć dostawę, jednak w zamian za to dostarczą mu cztery funty metamfetaminy. Salamanca nie jest pocieszony, ale zgadza się na to.

Mr. White i Jesse kradną metyloaminę i przy jej pomocy produkują odpowiednią ilość towaru. Potem spotykają się z Tuco ponownie i dostarczają mu metamfetaminę, która wytworzona innym sposobem ma niebieski kolor. Salamanca jest zadowolony z narkotyku. Jeden z ochroniarzy Tuco mówi wtedy do nich, aby pamiętali dla kogo pracują. Naćpany Tuco morduje go gołymi rękami, po czym odjeżdża.

Sezon 2

Tuco wraca na miejsce, nie rozumiejąc, dlaczego jego ochroniarz nie żyje. Każe pomocnikowi pozbyć się jego ciała, po czym zwalnia Heisenberga i Jesse'go. Walter i Pinkman obawiają się, że Tuco będzie chciał się ich pozbyć, ponieważ byli świadkiem jego morderstwa. Mr. White postanawia go ubiec i otruć za pomocą rycyny.

Później, jego pomocnik ginie podczas próby wyniesienia ciała ochroniarza ze złomowiska. Jego śmierć bada DEA, któremu udaje się powiązać ofiarę z Tuco. Tego samego dnia, Salamanca porywa Waltera i Jesse'go i zawozi ich do swojego domku na pustyni, gdzie mieszka ze swoim niepełnosprawnym wujem Hectorem Salamancą, który komunikuje się za pomocą dzwonka na wózku inwalidzkim.

Podczas, gdy Tuco gotuje śniadanie, w obecności starca Walter i Jesse myślą nad tym, jak zabić Tuco. Salamanca dowiaduje się, że Heisenberg nazywa się Walter White. Sądzi, że jego pomocnik wydał go DEA (nie wiedząc, że on nie żyje). Wspomina również o tym, że jego kuzyni zabiorą ich do laboratorium, gdzie będą gotować 24h na dobę.

Kiedy Tuco podaje im posiłek, Walter i Jesse postanawiają wykorzystać szansę i otruć Salamankę rycyną na oczach Hectora. W momencie, gdy Tuco zamierza zjeść otruty posiłek, starzec używa dzwonka i daje do zrozumienia bratankowi, że mężczyźni spiskują przeciwko niemu. Dochodzi do walki między Pinkmanem a Tuco, w której ten drugi zostaje postrzelony.

W związku ze zniknięciem Waltera, o które podejrzewał Jesse'go, na miejsce przybywa Hank Schrader (agent DEA i szwagier White'a), który namierzył wóz Pinkmana. Widzi tam ledwo żywego Tuco. Wywiązuje się między nimi strzelanina, ale Tuco zostaje zastrzelony w głowę i ginie na miejscu.

Sezon 3

Okazuje się, że Salamanca należał do kartelu z Juarez. Po śmierci Tuco, jego kuzyni przybywają do Albuquerque, aby w odwecie zabić Heisenberga.