FANDOM

Uberto Alberti to antagonista w grze Assassin's Creed II z 2009. Jest to główny antagonista w Sekwencji 1 – Niewiedza jest błogosławieństwem oraz w Sekwencji 2 – Plan ucieczki.

Jest to florencki sędzia oraz templariusz, który skazał rodzinę Ezio Auditore na śmierć.

Historia

Assassin's Creed II

Niewiedza jest błogosławieństwem

Uberto był dobrym przyjacielem Giovanniego Auditore (ojca Ezio), który potajemnie miał powiązanie z Zakonem Templariuszy.

Pierwszy raz Ezio spotkał go w gabinecie ojca i dostarczył im wiadomość, że Lorenzo de' Medici przebywa poza miastem.

Potem Giovanni, Frederico oraz Petrucci zostają aresztowani przez Albertiego za zdradę. Gio wysyła poprzez Ezia dowód swojej niewinności do Uberto. Sędzia proponuje Eziowi, aby został u niego, lecz widząc zakapturzonego mężczyznę w środku bohater odmówił, co prawdopodobnie uratowało mu życie.

Następnego dnia, w dzień egzekucji rodziny Uberto odmówił dostarczenia do siebie dokumentów uniewinniających Auditore i skazał ich na śmierć. Widząc Ezio, Alberti wysyła na niego strażników.

Plan ucieczki

Uberto udał się na wystawę sztuki, a po drodze rozmawiał z Lorenzo. Na Santa Croce wiele osób ogłosiło go bohaterem za zabicie Auditore. Ezio zakradł się za niego i Uberto zdołał go jeszcze zobaczyć, zanim bohater wbija mu pięć razy ostrze w klatkę piersiową.

Ciekawostki

  • Po zabiciu Uberta można zdobyć jego list do żony, w którym ujawnia, że zrobił to ze strachu przed śmiercią jego rodziny.