Do szablonu +18.png
Uwaga!

Ubik jest jednym z głównych antagonistów w mandze i anime Berserk. Ma postać pływającego demona w okularach i z mackowatymi nogami. Ubik wydaje się być zwodzicielem; potrafi przywoływać obrazy z przeszłości, by przekonać potencjalnych Apostołów i Rękę Boga do wypełnienia rytuału poświęcenia. To on przekonał Griffitha, by posunął się dalej w kierunku swojego marzenia jako demon. Zarówno panele, jak i obrazy przedstawiają wiele fantastycznych, ale niepokojących wizji, które mogą odzwierciedlać naturę i cel Ubika.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Ma postać pływającej istoty w okularach, które wydają się być zrośnięte z jego twarzą. Zamiast nóg, ma coś podobnego do płetw zwisających pod nim. Jest najmniejszym z członków Ręki Boga i nigdy nie dotyka żadnej powierzchni. Zamiast tego zawsze pływa w powietrzu. Na jego twarzy jest zawsze jest ten sam szeroki uśmiech, z rękami zwykle splecionymi razem.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Ubik najwięcej mówi, gdy Ręka Boga jest obecna, dostarczając wiele różnych informacji. Jego rolą wydaje się być przekonywanie niedoszłych Apostołów, by przyjęli ofiarny układ Ręki Boga, kusząc ich i przekonując, że nie mogą posuwać się naprzód bez utraty czegoś wartościowego. Ubik nigdy nie kłamie, ale będzie manipulował i przekręcał prawdę, by coraz bardziej zbliżać ofiary do akceptacji umowy.