FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Ultron

Ultron – tytułowy i główny antagonista filmu Avengers: Czas Ultrona z 2015 roku.

Biografia

Avengers: Czas Ultrona

Narodziny

Ultron stworzony został przez Starka i Bruce'a Bannera w 2015 roku. Od razu zaczął kwestionować swoją rolę i przejął jedną ze zbroi Iron Mana. Uważał że przetrwają tylko najsilniejsi, a On zniszczy ludzkość i odbuduje cywilizację od nowa. Podczas imprezy w wieży Avengers, Ultron zaatakował gości.

Nowi sojusznicy i ciało z vibranium

Ultron polecial do jednej z baz Hydry gdzie zamordował Barona von Struckera, jednego z ważniejszych przywódców tej organizacji. Przeciagnął na swoją stronę rodzeństwo Maximoff, Scarlet Witch i Quicksilvera, na których Hydra eksperymentowała i za pomocą berła Lokiego dała im super moce.

Ultron udał się do RPA, gdzie Ulysses Klaue szmuglował Wibranium (metal z którego składa się np. tarcza Kapitana Ameryki) by stworzyć sobie nowe ciało oraz armię sojuszników. Stoczył tam walkę z Avengers jednak uciekł, gdy Scarlet Witch zahipnotyzowała Hulka, który zaczął niszczyć pobliskie miasto.

Stworzenie Visiona

Kolejna walka z Avengers miała miejsce w Seulu, stolicy Korei Południowej. Tam Ultron walczył między innymi z Kapitanem Ameryką na dachu pędzącej ciężarówki. Avengersom udało się przechwycić ciężarówkę w której był gotowy do aktywacji Vision, android zaprogramowany do rozprawienia się z bohaterami. Vision jednak jako iż został wytworzony z Kamienia Umysłu stanął po stronie dobra, był nawet godny noszenia młota Thora.

Bitwa o Sokovię

Ostatnim elementem planu Ultrona było zrzucenie Novi Gradu, stolicy Sokovii na Ziemię. Żołnierze Ultrona umieścili ogromne repulsory które wyrwały miasto i uniosły w powietrze. Krótko przed bitwą o Sokovię, bliźniaki dowiedziały się o planie Ultrona i opuścili go broniąc Sokovii. Na miejsce przylecieli również Avengers z Visionem oraz Nick Fury z SHIELD. Gdy miasto było w górze Ultron zamierzał je spuścić i położyć kres ludzkości. Bohaterom udało się jednak wrzucić je do wody. Na szczęście SHIELD udała się ewakuacja większości cywili dzięki latającym statkom i Hellicarierowi. Gdy plan Ultrona się nie powiódł, Vision zniszczył ostatni jego model w lesie w pobliżu Novi Gradu.

Spider-Man: Homecoming

Wykorzystywanie części Ultrona

W 2017 Jackson Brice próbował sprzedać jednemu z klientów broń zrobioną z części Ultrona i jego żołnierzy rozrzuconych po całej Sokovii. W transakcji przeszkodził jednak Spider-Man.

Galeria

Ciekawostki

  • Ultron jest trzecim złoczyńcą w MCU zniszczonym przez jeden z Kamieni Nieskończoności. Pozostali dwaj to Red Skull i Ronan Oskarżyciel.
  • W komiksowym uniwersum stwórcą Ultrona był Henry Pym, nie Tony Stark.
  • Na razie jest jedynym złoczyńcą w MCU, który zdołał zabić członka Avengers. Prawdopodobnie dołączy do niego Thanos.