FANDOM

Mówiłem ci już, na czym polega definicja szaleństwa?

—Znany cytat Vaasa

Vaas Montenegro – drugorzędny antagonista gry Far Cry 3, przywódca piratów na Rook Islands i brat przywódczyni Rakyat, Citry. Vaas jest znany również ze swojej charyzmatycznej i psychopatycznej osobowości.

Biografia

Wczesne życie

Vaas urodził się w 1985 roku na Rook Islands i już od najmłodszych lat był członkiem miejscowego Rakyat. Był szczególnie przywiązany do swojej siostry Citry, wspomniał nawet że jego pierwsze zabójstwo było dla niej.

Spotkanie Hoyta Valkera

Pewnego razu Vaas zaczął stawać się coraz bardziej uzależnionym od narkotyków sprowadzonych na wyspy przez obłąkanego handlarza, Hoyta Valkera. Vaas nawiązał kontakt z Hoytem który widział w bracie Citry wielki potencjał. Valker mianował go swoją prawą ręką. Vaas stał się przywódcą miejscowych piratów odpowiedzialnych za morderstwa, rabunki, i kradzieże na Rook Islands. Wraz ze swoimi ludźmi zaczęli pomagać Volkerowi w jego interesach, a także siać terror na wyspach.

Wydarzenia z Far Cry 3

Podczas pobytu Jasona i jego przyjaciół w Bangkoku, słyszeli o wyspie na której "można zrobić wszystko". Zdecydowali się więc na ślepe skoki spadochronowe na Rook Islands. Krótko po wylądowaniu, zostają schwytani przez ludzi Vaasa. Podczas gdy Jason i jego starszy brat, Grant, siedzą związani w klatce, Vaas wyjaśnia że w zamian za ich wolność, będzie chciał wyłudzić dużą ilość pieniędzy od ich rodziców. Wkrótce się jednak okazuje że Vaas nawet po otrzymaniu pieniędzy, i tak by sprzedał Granta i Jasona jako niewolników, by zwiększyć zyski.

Po tym jak Jason i Grant zdołali się wydostać się z obozu i obmyślić plan uwolnienia reszty przyjaciół, tego drugiego Vaas śmiertelnie postrzelił w szyję. Jason mimo wszelkich prób uratowania brata, nie zdołał zapobiec jego wykrwawieniu się na śmierć. Montenegro pozwolił jednak Jasonowi uciec po czym piraci rzucili się w pościg.

Podczas swojej misji ratowania przyjaciół, Jason dowiedział się że Vaas osobiście więzi Lizę Snow. Atakując więzienie niewolników w którym rzekomo jest przetrzymywana Liza, zostaje ogłuszony i schwytany przez Vaasa. Po obudzeniu się, widzi że on, Liza i Oliver są przywiązani do krzeseł podczas gdy Montenegro polewa pomieszczenie benzyną. Następnie ją podpala i zostawia Jasona i Lizę na śmierć natomiast Olivera zabiera ze sobą. Szczęśliwie, Jasonowi i Lizie udaje się ostatecznie uwolnić i uciec z budynku.

Jason kontynuował swoją misję ratowniczą. Podczas spotkania z agentem CIA, Willisem Huntleyem, Huntley nagrywa rozmowę Vaasa i Hoyta w której Hoyt wyraża swoje niezadowolenie z powodu niepoważnego traktowania przez Vaasa sprawy z Jasonem. Wspomniał również o jednym z porwanych przyjaciół Jasona, Olivera, który miał zostać przetransportowany.

Po otrzymaniu misji od Citry której celem było uwolnienie więzionych wojowników Rakyat, Jason wraz z innymi wojownikami przeprowadzili atak z zaskoczenia na piratów przewożących więźniów. Jason otwierając drzwi od ciężarówki, w której mieli mieścić się domniemani więźniowie, został po raz kolejny zaatakowany przez Vaasa i znokautowany. Jason po obudzeniu się, związany, wysłuchuje tzw. "definicję szaleństwa" którą tłumaczy mu jego oprawca. Następnie Vaas wrzuca Jasona do cenote.

Jasonowi udaje się uciec po czym zabija kolejnych piratów w celu zdobycia helikoptera i ucieknięcia. Śmigłowiec został jednak zestrzelony a do opadłego z sił Jasona, Vaas strzela mu prosto w klatkę piersiową. Okazuje się później, że Jason przeżył dzięki zapalniczce która zdołała zatrzymać wystrzelony nabój.

Śmierć

Wpuść mnie do swojego serca. Przywitaj swojego zbawiciela. Przybij mnie do pieprzonego krzyża, bym mógł się ODRODZIĆ!

—Vaas przed śmiercią

Po zbliżeniu się do Citry w jej świątyni, Jason wreszcie otrzymał zadanie zabicia Vaasa na jego własnej, niewielkiej wyspie gdzie urządził przyjęcie z okazji "śmierci" Jasona. Brody z powodzeniem infiltruje obiekt, zabija wszystkich piratów po czym wchodzi do większego magazynu w celu ostatecznego rozprawienia się z przywódcą piratów. W pewnym momencie, wyskakuje znienacka dźgając Jasona w pierś po czym ten wchodzi w stan snu. Tam zabija atakujące go "kopie" Vaasa aż w końcu dociera do prawdziwego którego wiele razy dźga w klatkę piersiową aż w końcu pada martwy. Po tym, Jason się zbudził. W drodze powrotnej do Citry, przez chwilę w głowie jeszcze słyszał głos Vaasa.

Osobowość

O osobowości Vaasa świadczą mi.n. jego bliskie (niebezpieczne) spotkania z głównymi bohaterami. Obserwując go, można wywnioskować że jest on wyjątkowo lekkomyślnym, brutalnym, sadystycznym i bezlitosnym władcą piratów o czarnym poczuciu humoru, niektórzy z jego ludzi również mają podobny charakter. Mimo swojej szalonej osobowości, posiadał niezwykłą charyzmę.

Potwierdzone zabójstwa

  • Vincent Salas
  • Christopher Mintz-Plasse
  • Kilku nieznanych więźniów którzy najwyraźniej nie zasługiwali na zapłacenie okupu lub sprzedaż w niewolę
  • Grant Brody
  • Kim Jong il (W dzienniku, na stronie o pistolecie .44 Magnum można wyczytać że Vaas wysłał paczkę do Kim Jong ila który zmarł po otrzymaniu dostawy)
  • Czterech mężczyzn (w misji "Uciekaj co sił")
  • Wiele innych