FANDOM

Van Pelt jest głównym antagonistą filmu Jumanji z 1995 roku, w także w sequelu Jumanji: Przygoda w dżungli. Pojawia się także w serialu animowanym opartym na filmie.

W filmie z 1995 roku Van Pelt został przedstawiany jako przebiegły, morderczy, niszczycielski i zdradziecki łowca, który mieszka w przeklętej grze planszowej, Jumanji. Jako łowca nosi strój myśliwego z peleryną i hełmem. Jest także jednym z głównych zagrożeń w grze, a jego twarz jest wyryta w lewym górnym rogu jednej z pokryw pudełka gry. To wcielenie Van Pelt'a służy jako podstawa jego pojawienia się w animowanej serii.

W Jumanji: Przygoda w dżungli, w której gra planszowa przekształca się w grę wideo, Van Pelt otrzymuje nazwisko Russel i pojawia się jako skorumpowany odkrywca, który stara się zdobyć Oko Jaguara, potężny klejnot w Jumanji i jest gotów zabić każdego, kto próbuje odebrać mu ten przedmiot. Poprzez kontakt z klejnotem, Van Pelt zyskuje umiejętność kontrolowania dzikiej przyrody i jest wspomagany przez armię popleczników.

W filmie z 1995 roku wcielił się w jego postać Jonathan Hyde, który w filmie zagrał także ojca Alana, Sama Parrisha. W Jumanji: Przygoda w dżungli, został zagrany przez Bobby'ego Cannavale'a. W serialu animowanym głosu użyczył mu Sherman Howard.