FANDOM

Varan (jap. バラン Baran?, ang. Varan) – kolejny potwór z Toho.

Biografia

Varan, the beleivable

Varan w swym debiucie

Varan był starożytnym gadem, znanym jako Varanopode, który żył od triasu poprzez całą kredę. Varan uniknął wyginięcia i żył przez miliony lat na dnie jeziora w japońskiej wsi. Mieszkańcy wsi mieszkający nad jeziorem zobaczyli Varana jako boga, dając mu tytuł "Baradagi-Sanjin". W Destroy All Monsters, Varan jest znacznie mniejszy niż był w jego pierwszym filmie, ponieważ jest nieletni.

Wygląd

Varan jest czworonożnym gadem z cienkimi błonami pomiędzy ramionami i nogami, które używa do lotu ślizgowego w podobny sposób, co wiewiórka latająca czy szybowiec cukrowy. Oczy Varana są małe z dużymi źrenicami, głowa jest okrągła, i posiada zwartą twarz z nędznym nosem i wyraźną górną wargą. Jego zęby różnią się wielkością, ale wszystkie mają mniej lub bardziej stożkowe kształty. Ma on beczkowaty tułów z dużym mostkiem. Jego szyja jest dość długa i giętka, a kończyny są mocno wydłużone. Varan ma również parę kolczastych, żebrowych struktur po bokach twarzy i jednego rzędu dużych kręgosłupów, które biegną od szczytu jego głowy do końca długiego ogona. Jego dłonie i nogi mają po pięć palców i smukły, kościsty wygląd. Jego grzbiet jest przezroczysty i półprzezroczysty, nie zbyt mocno zabarwiony, a jego skóra może być podzielona na dwie znaczące sekcje: najniższe boki skóry są gładkie, lekko chudawe lub pomarszczone, są lekkie i jasnobrązowe lub w odcieniu piaszczystego brązu, a jego górne części skóry są pokryte są mnóstwem wyboistych, brodawkowatych struktur i mają ciemniejszy odcień brązu. Te dwie sekcje są oddzielone falistymi błonami po bokach jego tułowia, kończyn i ogona, które prostują się tworząc błonę ślizgową.