Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Złoczyńcy Wiki, rozbudowując ją!

Varan to główny i tytułowy antagonista filmu Niewiarygodny Varan (1958) i trzeciorzędny bohater filmu Zniszczyć wszystkie potwory (1968).
W swoim debiucie, Varan był prehistorycznym, wodnolądowym gadem, żyjącym w jeziorze w pobliżu japońskiej wioski górskiej. Ostatecznie wyszedł z jeziora, aby udać się do Tokio i je zniszczyć. Nieletnia wersja Varana występuje pojawiła się w filmie Zniszczyć wszystkie potwory (1968), gdzie był obecny podczas bitwy z Królem Ghidorah, jednak nie brał w niej udziału.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Varan to ogromny, czworonożny, gadzi byt z błonami skórnymi między ramionami, a nogami. Oczy Varana są małe z dużymi źrenicami, głowa jest okrągła, a pysk krótki. Zęby Varana są stożkowate i mają nierówną długość; jego beczkowaty tułów ma duży mostek. Jego szyja jest dość długa i gruba, a kończyny stosunkowo długie i cienkie. Od czubka głowy do końca ogona, Varan posiada rząd kolców. Ogon jest długi i chwytny, a kończyny mają po pięć palców. W debiucie, Varan mierzył 50 metrów wysokości i ważył 15000 ton, natomiast w Zniszczyć wszystkie potwory - tylko 10 metrów wysokości i 60 ton wagi.