Złoczyńcy Wiki
Advertisement

Zobacz inne pojęcia – Venom

Ja też chcę jego śmierci, Flint. Dlatego cię szukam. O tak, wiem o tobie wszystko, na przykład to, że Spider-Man nie pozwoli ci pomóc twojej biednej córce. To po prostu... nie wydaje mi się właściwe. Słuchaj, ja chcę zabić pająka. Ty chcesz zabić pająka. Pracując razem nie będzie miał szans. Zainteresowany?

—Eddie sprzymierzający się z Sandmanem.

Lubię być zły. To mnie uszczęśliwia!

—Eddie do Spider-Mana.

Eddie Brock, znany jako Venom — jeden z dwóch głównych antagonistów filmu Spider-Man 3 z 2007 roku wraz z Sandmanem.

Jest to fotograf i rywal Petera Parkera, który po połączeniu się z kosmicznym symbiontem stał się superzłoczyńcą o nazwie Venom.

Grał go Topher Grace, który wcielił się też w rolę Edwina w filmie Predators.

Biografia

Spider-Man 3

Eddie Brock został nowym fotografem Daily Bugle, a zarazem rywalem Petera Parkera (Spider-Mana), który zakochał się w modelce Gwen Stacy.

Po połączeniu się z tajemniczym symbiontem, Spider-Man zmienił swój strój na czarny, ale także stał się arogancki, a jego zachowanie przypominało zachowanie Brocka.

Pewnego razu, Eddie spotkał Spider-Mana, kiedy ten podążał za Sandmanem i zaczął mu robić zdjęcia, chcąc wygryźć Parkera. Pająk użył swojej sieci, żeby rozbić jego aparat, po czym odszedł. Od tej pory, Brock nienawidził Spider-Mana.

Zdecydował się przerobić starą fotografię Spider-Mana, aby wyglądało to tak, jakby bohater miał okraść bank. Wrabiając Pająka w kradzież, otrzymał awans.

Na przyjęciu z tej okazji pojawił się Peter, który zrobił aferę i przekazał dowody na to, że zdjęcie jest fałszywe. W rezultacie, Brock został zwolniony.

Załamany, udał się do kościoła, gdzie chciał śmierci Parkera. Nagle usłyszał hałasy pochodzące z dzwonnicy. Tam Peter chciał pozbyć się symbiontu, powodując jego spadek z dzwonnicy na dół, gdzie wylądował na ciele Eddie'go. Brock połączył się z nim, tworząc Venoma.

Dowiedział się, że Spider-Manem jest Peter Parker, więc postanowił to wykorzystać. W małej alejce spotkał Sandmana, któremu zaproponował połączenie sił w celu zabicia Spider-Mana. Marko zgodził się.

Następnie, Venom i Sandman wciągnęli Spider-Mana w zasadzkę, jako przynęty używając Mary Jane. Spider-Man i Venom stoczyli walkę, choć Peter nieskutecznie nalegał, aby pozbył się symbiontu.

Na skutek ataku Sandmana, Spider-Man niemal zginął, ale w porę uratował go Harry Osborn, który zdołał pokonać Marko. Nagle Petera zaatakował Venom, który próbował go przebić gliderem Goblina, ale Osborn osłonił go własnym ciałem, tym samym poświęcając się i ginąc.

Spider-Man chciał raz na zawsze zniszczyć symbiont, więc postanowił zdjąć go z Eddie'go, uderzając rurą o rurę, wydając przy tym donośny hałas. Symbiont, wrażliwy na soniczne ataki, zaczął cierpieć, więc "zszedł" z Brocka. Następnie, Peter rzucił w kreaturę dyniową bombę, których używał Goblin. Eddie chciał desperacko powrócić do symbiontu, więc połączył się z nim ponownie. Zszokowany Spider-Man chciał go uratować, ale bomba wybuchła, powodując śmierć Venoma.

Ciekawostki

  • W filmie imię Venom nie jest wspomniane.
  • Wielu fanom nie spodobała się filmowa wizja Venoma. Sam reżyser nie chciał go umieścić w filmie, jednak studio wymusiło jego występ.
    • Między innymi filmowy Venom jest krytykowany z powodu jego małego czasu ekranowego, a także faktu, że nie jest tak silny jak w komiksach.
  • Wrobienie Spider-Mana przez Brocka nawiązuje do Venoma z serialu Spider-Man: The Animated Series.

Galeria

Advertisement