FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Kiedy anioły są wyrzucane z Nieba, stają się diabłami, nieprawdaż, Spike?

—Vicious do Spide'a w Balled of Fallen Angels

Nie ma w co wierzyć. Nie trzeba w ogóle wierzyć.

—Vicious pokazujący swoją nihilistyczną osobowość wobec swojego byłego wielbiciela, Grena.

Vicious jest głównym antagonistą w anime Cowboy Bebop. Jest liderem syndykatu kryminalnego Czerwony Smok w Tharsis i często jest określany lub przedstawiany jako jadowity wąż. Ma długą i bardzo skomplikowaną historię ze Spike'em Spiegelem, głównym bohaterem anime. Dawniej byli przyjaciółmi, ale po incydencie z udziałem kobiety o imieniu Julia stali się największymi wrogami.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Vicious to wysoki i chudy mężczyzna o siwych, opadniętych włosach. Jego główną bronią jest katana. Daje mu to niewielkie podobieństwo do Goemona Ishikawy z Lupina III, podobnie jak Spike wydaje się być hołdem dla samego Lupina. Zwykle jest widziany z kormoranem na ramieniu i kataną w dłoni. Vicious ma 27 lat, choć wydaje się starszy ze względu na siwe włosy, głębokie wory pod oczami i ogólnie zmęczoną twarz. Jego starszy wygląd w młodym wieku można przypisać wydarzeniom na Tytanie lub jego domniemanemu uzależnieniu od czerwonych oczu. Zwykle pojawia się z grymasem na twarzy, chociaż jest kilka scen, w których uśmiecha się, choć sadystycznie z powodu swojej natury.

Osobowość Edytuj

Vicious jest przedstawiony jako zimny, sadystyczny, bezwzględny, żądny krwi i ambitny człowiek, który woli samotność niż towarzystwo. Wewnątrz Czerwonego Smoka obawiają się go jego starsi przywódcy, właśnie z powodu jego społecznej izolacji i jego determinacji by zrobić wszystko, aby uzyskać to, czego chce. Do tego nie stawia najmniejszych skrupułów moralnych w dokonywaniu ohydnych czynów, aby osiągnąć swoje cele i silniejszą pozycję. Co więcej, bezwzględnie poświęca swoich podwładnych i spiskowców jako tych, którzy poprzysięgli wierność.

Jest postrzegany przez wielu ludzi jako mroczna połowa Spike'a, w zasadzie wykazując takie samo obojętne podejście do wszystkiego, chociaż bardziej socjopatycznie i mniej pasywnie. Dzieli również ze Spike'em silny cynizm i raczej podobne opinie na temat życia i kilku kwestii etycznych.

Vicious nie okazuje najmniejszego szacunku dla tradycji ani przodków, a na dowód tego uważa kod Van, doktrynę honoru Czerwonego Smoka, za garść bezpodstawnych zasad, które zwykle łamie i rozpoczyna krucjatę aby je zniszczyć. Nie okazuje też żadnego szacunku dla Van, uważając ich za stare niekompetentne zwłoki utracone w przeszłości, ani dla żadnego ludzkiego życia.

Co ciekawe, Vicious nigdy nie jest uśmiechnięty podczas całej serii, z wyjątkiem sadystycznego uśmiechu podczas bitew i uśmieszku we wspomnieniach pokazujących, jak walczy u boku Spike'a.

Ze względu na swoją oślizłą i często niejednoznaczną naturę, Van określa go jako „jadowitego węża” lub, mówiąc prościej, „węża”. Ten epitet podarował mu także szaman Laughing Bull.

Ciekawostki Edytuj

  • Vicious pojawia się w każdym odcinku, w którym wspomniana jest Julia.
  • Ptak Viciousa jest hołdem dla ptaka kapitana Harlocka z Endless Odyssey. Ponadto w ostatnim odcinku Space Dandy można zobaczyć ptaka, który przypomina ptaka Viciousa.