Vicki Vale, urodzona jako Victoria Arkham, jest główną antagonistką serii gier Telltale Batman. Jest przywódczynią grupy Dzieci Arkham, pracuje jako reporter śledczy.

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Jej rodzice prowadzili Arkham Asylum, dopóki skorumpowany Thomas Wayne nie zginął. Chciała zemsty na Wayne'ach. Po zamordowaniu rodziców została adoptowana przez rodzinę Vale i została nazwana Vicki Vale. Jednak później okazało się, że Vicki została brutalnie wykorzystywana przez rodziców zastępczych w ukrytej dziurze w piwnicy, gdzie stworzyła osobowość Lady Arkham.Vicki stworzyła organizację Dzieci Arkham, popierana fanatyzmem, złudzeniem i nienawiścią, twierdziła, że ich motywem jest "oczyszczenie" korupcji w Gotham City, zwykle przez morderstwo. Ale prawdziwy motyw Vicki był osobistą zemstą wobec Falcone, Burmistrza i Bruce'a Wayne'a (mimo że Bruce nigdy nie brał udziału w korupcji ojca), chcąc też, aby ludzie Gothamu cierpieli, rozpowszechniając chaos przez poza miastem.Rozwinęła potężny narkotyk, który zmusza ludzi do utraty moralności i sprawia, że ​​działają na ich podstawowe impulsy.

Nowy porządek świata[edytuj | edytuj kod]

Vicki wstrzykuje Bruce'owi Wayne'owi narkotyk z lekiem umysłowym podczas konferencji prasowej, w której Oswald Cobblepot zostaje nowym dyrektorem firmy Wayne Enterprises, ujawniając, że jest Panią Arkham. Ona skłania Bruce'a do ataku Cobblepot'a, co w końcu robi. To działanie powoduje, że Bruce zostaje ironicznie aresztowany w Arkham Asylum.

Strażnik Gotham[edytuj | edytuj kod]

Vicki podchodzi do domu rodziców adopcyjnych i brutalnie atakuje matkę, wtrącając nią na letargicznie za dawkę leku, potem zaatakowała swojego adopcyjnego ojca, bijąc go krwawym pasem (używali tego pasa do torturowania).Zostawiła swojego adopcyjnego brata, okazując współczucie dla niego i wydawało mu się że Vicki naprawdę się troszczy. Potem wykorzystała magazyny swojego ojca do przechowywania narkotyków, ale wszystko zostało zniszczone przez Harvey'a Dent'a / Two-Face.

Miasto światła[edytuj | edytuj kod]

Wraz z Dzieciami Arkham, Vicki atakuje Wayne Manor, a Bruce zniknął. Złapali Alfreda Pennywortha i zabrali go do Arkham Asylum, chcąc uwieść Batmana do przyjśćia. Kiedy Batman odwraca się, Vicki otwiera wszystkie komórki azylu, pozwalając więźniom na swobodę.Ta natychmiast atakuje Batman,póżniej ucieka głębi azylu. Ostatecznie, Batman dogonił ją i zniszczył maskę. Vicki zostaje ocalona, gdy Batman zostaje zaatakowany przez Victora Zsasza,ale chwilę później Batman łapie ją ponownie.Pyta się, gdzie jest Alfred. Vicki niszczy podłogę pod ich nogami, powodując jednocześnie upadek w starą, opuszczoną część azylu. Tam, Vicki unika Batmana jeszcze raz. Zanim ucieknie na dobre, Vicki każe Batmanowi, aby przyprowadził Bruce'a Wayne'a, grożąc zamordowaniem Alfreda, gdyby on odmówił.

Dalej Batman biegnie przez stare kanały, Batman znajduje związanego Alfred w pokoju. Próbująe rozwiązać go, Batman zostaje zaatakowany przez Vicki, która szybko zdobywa przewagę, zagrażając Alfredowi. Vicki zauważa, jak Batman rozmawia z Alfredem, zauważając troskę. Aby dowiedzieć się, kim Alfred jest dla Batmana, Vicki zaczyna bić Alfreda. Po raz kolejny groził zabiciem Alfreda, Vicki nakazuje Batmanowi usunięcie jego maski, którą może albo odmówić, albo zaatakować Vicki w tym ostatnim przypadku.W obu przypadkach dochodzi do walki, w której Vicki atakuje swoich pracowników energetycznych – twierdząc, że śmierc Batmana to prawda. Jednakże, podczas gdy Vicki bezmyślnie próbuje zabić Bruce'a, nie zdaje sobie sprawy, że powoduje uszkodzenie otaczającej go struktury. Kiedy Batman używa jej potężnej pałki, Vicki udzerza o kolumnę, powodując, że ściany się rozpadają. Ostatecznie Bruce pokonuje Vicki, powalając ją na ołtarz, ale ze względu na zniszczenia związane z konstrukcją, cała hala zaczyna się rozpadać. Chcąc zostawić Bruce'a i Alfreda w zagłębieniu, Vicki aktywuje buty, aby uciec. Jednak Bruce powstrzymuje ją,uderzając ją o ścianę. Podczas gdy Batman ratuje Alfreda, Vicki chce wyjść z sali na piechotę, ale zostaje przygnieciona przez wielki głaz przez co ginie, gdy sufit się zapada, wreszcie kończy obsesję na zemście przeciwko Gotham City.

Tydzień później po walce pomiędzy nią a Batmana, jej ciało nigdy nie zostało znalezione, a Bruce nie był pewien, czy była martwa, czy żyje, ale dzieci Arkham zostały aresztowane po jej porażce.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]