FANDOM

Victor Zsasz - czarny charakter występujący w komisach od DC, jest wrogiem Batmana. Jest szalonym seryjnym zabójcą przekonanym, że życie jest bez znaczenia, a zabijając swoje ofiary, w rzeczywistości ratuje je przed ich bezsensownym istnieniem. Śledzi liczbę zabójstw, wycinając dla siebie znak sumy dla każdego z nich, oszczędzając miejsce Batmanowi.

Biografia

W wieku 25 lat Victor Zsasz był dyrektorem generalnym międzynarodowej firmy, która oprócz odziedziczenia majątku swojej rodziny zgromadziła bogactwo osobiste. Jego życie zmieniło się na gorsze, gdy jego rodzice zginęli w wypadku na łodzi, co doprowadziło go do głębokiej depresji. Zsasz rozwinął uzależnienie od hazardu, tracąc pieniądze w turniejach na całym świecie, ostatecznie tracąc wszystko, kiedy grał z Pingwinem w Iceberg Lounge. Czując, że jego życie jest teraz puste i pozbawione sensu, Zsasz udał się na most Gotham, aby popełnić samobójstwo, gdzie został zaatakowany przez bezdomnego, gdy odmówił mu pieniędzy. Instynktownie Zsasz chwycił nóż napastnika i zobaczył w oczach mężczyzny, że całe życie jest bez znaczenia, i że nic ani nikt nie ma znaczenia.

Po dźgnięciu mężczyzny „darem” za uratowanie mu życia, Zsasz postanowił „uwolnić” innych z ich bezsensownego istnienia. Chociaż atakuje przede wszystkim młode kobiety, nie ma wątpliwości, kogo morduje, i często podcina im gardła, zanim pozostawia je w realistycznych pozach. Został zdiagnozowany jako szalony, często był uwięziony w Azylu Arkham dzięki Batmanowi, ale często ucieka, aby wznowić szaleństwo zabijania.