FANDOM

Opowiadałem ci kiedyś o moim pierwszym zabójstwie?

—Zsasz do Batmana

Zostawiłem dla ciebie specjalne miejsce, symbolizujące twoją śmierć... Chcesz zobaczyć?

—Zsasz do Batmana

Victor Zsasz - antagonista w Serii Batman: Arkham, występując jako wspierający antagonista w Batman: Arkham Asylum, mniejszy antagonista zarówno w Batman: Arkham City, jak i w filmie animowanym Batman: Atak na Arkham z 2014 roku i postać cameo w Batman: Arkham Knight.

Głosu podłożył mu Danny Jacobs, który również podłożył głos pod Franka Bolesa w Batman: Arkham Asylum.

Biografia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Zsasz był kiedyś bogatym chłopcem, ale stracił rodziców, gdy był młody. Wszystkie pieniądze na świecie nie mogły przywrócić jego rodziców ani złagodzić jego bólu. Aby poradzić sobie z bólem, Zsasz zaczął uprawiać hazard, ale zaczął tracić pieniądze. Po utracie tak dużej ilości pieniędzy Zsasz opracował nieznany plan odzyskania pieniędzy. Kontynuował hazard. Zsasz zaczął odzyskiwać pieniądze do tego stopnia, że ​​mógł grać z innymi, takimi jak Oswald Cobblepot, lub, jak uważał, „Obrzydliwym karłem”. Zsasz ostatecznie ogrywał go i na początku wydawało się, że wygra, mając w ręce 4 szóstki. Jednak Pingwin go oszukiwał, ponieważ miał trzy, cztery, pięć, sześć i siedem w ręce. Spowodowało to, że Zsasz stracił wszystkie pieniądze i został wyrzucony z Iceberg Lounge. Krótko po tym, jak stracił wszystkie pieniądze i myśląc o popełnieniu samobójstwa, bezimienny bandyta podszedł do niego z nożem i zażądał jego pieniędzy. Zsasz złapał nóż i wbił go w pierś bandyty, natychmiast go zabijając. Zsasz powiedział, że wbicie noża w bandytę było przyjemne, ale kiedy bandyta umarł, uczucie zniknęło. Zanim się zorientował, Zsasz przypadkowo skaleczył się tym samym nożem, a to było równie dobre, więc aby poczuć przyjemność, Zsasz postanowił zabić każdego, kogo spotka i zranić się za każde zabicie.

W końcu Zsasz spotkał Batmana. Batmanowi udało się pokonać Victora i został wysłany do Arkham. Podczas pobytu w Arkhamspotkał się z kilkoma lekarzami, którzy mogli go wyleczyć z choroby psychicznej. Jednym z lekarzy była Sarah Cassidy. Doktor Cassidy przeprowadziła kilka wywiadów z Victorem Zsaszem, ale w końcu coraz bardziej się o niego martwiła, gdy zaczął grozić, że będzie jego następną ofiarą. W końcu Zsasz został przeniesiony do doktor Gretchen Whistler. Pewnego dnia Zsaszowi udało się uciec i poszedł znaleźć doktor Cassidy. Whistler próbowała ją ostrzec, że Zsasz jest już w drodze. Jednak zanim zdążyła ją ostrzec, Zsasz pojawił się u jej progu. Po otwarciu drzwi Zsasz porwał doktor Cassidy. Zabrał ją do szpitala Old County. Gdy miał ją zabić, Batman zdążył przybyć na czas i uratował ją przed nim. Morderca został następnie aresztowany i odesłany z powrotem do Arkham.

Atak Jokera na Azyl Edytuj

W grze wideo Batman: Arkham Asylum, Victor Zsasz jest pierwszym prawdziwym złoczyńcą, z którym Batman spotka się po ucieczce Jokera. Trzyma zakładnika na krześle elektrycznym , Batman musiał się skradać i używać gargulców wokół elektrycznego krzesła i powalić Zsasza, żeby go nie zauważył. W przeciwnym razie zabije strażnika.

Później w grze Joker każe Victorowi, pójść do doktor Penelope Young aby zrezygnowała z notatek z badań. Robi to, grożąc jej nożem, dopóki Batman jej nie uratuje. Co się stało z Zsaszem po znokautowaniu go przez Batmana, nie jest wiadome, ale sugeruje się, że jeśli nie został schwytany, uciekł, gdy Batman walczył z Harley Quinn, ponieważ jego ciało nie było widoczne. W dalszej części gry, po tym, jak Batman zostaje odurzony toksynami Stracha na Wróble, Zsasz pojawia się w halucynacji Batmana. Po tym nie jest już widziany.

W niektórych trybach wyzwań gry Zsasz jest jednym z wielu zbirów, z którymi trzeba walczyć.

Przed Arkham City Edytuj

Sugerowano także, że kiedy Arkham City zostało otwarte, a wszyscy więźniowie zostali przeniesieni, Pingwinowi udało się go schwytać i umieścić go jako swoje trofeum. Zsaszowi udało się uciec, zanim Bruce Wayne został aresztowany i umieszczony w Arkham City. Skontaktował się z Brokerem, aby znaleźć kryjówkę w mieście Arkham, aby uniknąć wojny gangów w Arkham i kontynuować swoją „świętą misję” bez przeszkód.

Zakładnicy Edytuj

Zsasz pojawia się w Batman: Arkham City w jednej z pobocznych misji. Porywa kilku więźniów politycznych. Następnie dzwonił na przypadkowy telefon gdzieś w Arkham City i czekał, aż ktoś go odbierze. Potem zagroziłby im, że jeśli nie znajdą innego telefonu, który zadzwoni w określonym czasie, zabije jednego, jak nie wszystkich, zakładników. Batman robi to kilka razy i za każdym razem, gdy znajdzie dzwoniący telefon, śledził lokalizację Zsasz, a jednocześnie Zsasz opowiadał mu część swojej historii o tym, dlaczego został seryjnym mordercą, jakim jest dzisiaj.

Po tym, jak Batmanowi udaje się wyśledzić Zsasz, pokonuje go, ratuje zakładników i zamyka w jednej ze swoich klatek.

Batman: Arkham Knight Edytuj

Zsasz pojawia się na bardzo krótko w grze na komputerze Batmana w Wieży Zegarowej.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli gracz będzie stał bezczynnie (około 1-2 minut), aby uratować Dr. Young, Zsasz zabije ją natychmiastowo, co spowoduje niepowodzenie misji. Jednak Joker pojawia się na ekranie game over.
  • Zsasz nie był tym, który roztrzaskał butelkę w oko Pingwina. W ostatniej taśmie wywiadu, Pingwin powiedział, że ten człowiek stracił oko i próbował przejść przez autostradę. Jednak za każdym razem, gdy ktoś mówił o tym „wypadku”, Zsasz nie mógł się powstrzymać od śmiechu.