Do szablonu +18.png
Uwaga!
Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Złoczyńcy Wiki, rozbudowując ją!

"Miau!"

—Victor Zsasz do Harley Quinn.

Victor Zsasz drugorzędny antagonista filmu DC Extended Universe z 2020 roku Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn). Jest lojalną, ale psychopatyczną prawą ręką bezwzględnego władcy kryminalnego Romana Sionisa.

W jego rolę wcielił się Chris Messina.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Psychopatyczny Zsasz służy jako wierna prawa ręka bossa kryminalnego Romana Sionisa i często torturuje i zabija ludzi bez pytania na jego rozkaz. Torturuje i zabija szefa mafii oraz jego żonę i córkę po tym, jak odrzucił umowę o partnerstwie z Sionisem i odcierał ich twarze, co spowodowało, że wpadli w szok i umarli.

Po tym, jak Harley Quinn rozstaje się z Jokerem, Roman Sionis nakazuje ją porwać i zabrać do jego kwatery głównej i chce, by Zsasz ją torturował, jednak oszczędzają jej, gdy oferuje diament, który Sionis chce zdobyć, który został skradziony Zsaszowi przez dziewczynę o imieniu Cassandra Cain. Chociaż pozwalają jej odejść, Sionis nakazuje Zsaszowi wysłać SMS do wszystkich swoich kryminalnych kontaktów i wystawić nagrodę Cassandrze za diament.

Został zabity przez Huntress, która odkryła, że ​​Zsasz był częściowo odpowiedzialny za śmierć jej rodziny.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • To trzecie przedstawienie Victora Zsasz w filmie. Pierwotnie zadebiutował w roli filmowej w filmie Batman - Początek w 2005 roku. Jego drugie przedstawienie było powtarzającym się antagonistą w serialu telewizyjnym Gotham, w którym pojawiał się we wszystkich pięciu sezonach od 2014 do 2019 roku. Podobnie jak w jego roli w Ptakach Nocy, te dwa poprzednie wcielenia Zsasza również służyły jako lojalny zabójca wobec kogoś w podziemnym świecie przestępczym. Podobnie jak w Gotham - Zsasz, w filmie jest przedstawiany w komediowy sposób.
  • Zsasz, podobnie jak w swoim pierwotnym wyglądzie w komiksach, ma krótkie blond włosy, podczas gdy w komiksach i mediach jest obecnie przedstawiany jako mający ogoloną głowę.
  • Chociaż ta wersja postaci lubi zabijać, nie wydaje się być nihilistycznym seryjnym mordercą, jak pokazano w komiksie, który ma pokręconą filozofię, że uwalnia swoje ofiary od bezcelowości istnienia, a zamiast tego wydaje się, że zabija tylko po dostaniu pozwolenia przez Czarną Maskę
  • Najprawdopodobnie jest kochankiem Romana Sinonsa