FANDOM

Viktor – główny antagonista w filmie Underworld oraz w jego kontynuacji Underworld: Bunt Lykanów.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Viktor był węgierskim generałem i wojownikiem urodzonym w VII wieku. Gdy zbliżał się koniec jego życia, Marcus Corvinus, pierwszy wampir, przyszedł do niego z ofertą: Nieśmiertelność w zamian za doświadczenie wojskowe Viktora i armię w walce z Wilkołakamim które były dowodzone przez brata bliźniaka Marcusa - Williama. Kiedy Marcus przemienił Viktora, generał stał się Starszym Wampirem, a pierwsi Handlarze Śmierci zostali stworzeni z armii Viktora.

Zdradzenie Marcusa Edytuj

W 1202 roku Viktor poprowadził udaną kampanię przeciwko Williamowi. Obiecał Marcusowi, że nie skrzywdzi Williama, pomimo nieokiełznanej natury wilkołaka. Viktor i Amelia, jego najbardziej godna zaufania partnerka polityczna, ostatecznie zdołali zlokalizować Williama w ruinach węgierskiej osady, gdzie zarażał mieszkańców wioski podczas jednego ze swoich ataków. Wampiry uchwyciły wilkołaka za zgodą Marcusa, ale Viktor zdradził Marcusa i kazał pochwycić Williama. Następnie kazał Williama uwięzić w twierdzy, a jej położenie ukrył przed Marcusem. Marcus nie mógł nic zrobić, ponieważ Viktor miał pod swoim dowództwem lojalnych mu Handlarzy Śmierci. Viktor trzymał dwa klucze do lochów Williama: jeden pod klatką piersiową, w żebrach, a drugi wokół szyi córki Sonji, sprytnie chowając go pod nosem Marcusa.