FANDOM

Nie doceniasz mnie, a to wielki błąd - być może ostatni w twoim życiu!

Vilgax to główny antagoista w serii Ben 10 .
Jest on arcy-nemezis Bena Tennysona, a także zdobywcą, pragnącym zdobyć Omnitrix i rządzić Wszechświatem. Jest także byłym wrogiem Maxa Tennysona.
W oryginalnej serii głosu użyczył mu Steve Blum, który również podłożył głos Zielonemu Goblinowi, De'Szramie, Killer Crocowi i wielu innym złoczyńcom. W Ben 10: Obca Potęga i Ben 10: Ultimate Alien , głosu użyczył mu James Remar, który również podłożył głos Alberta Ganza w 48 godzin . W Reboocie serii, głosu użyczył mu Yuri Lowenthal, który również podkładał głos Albedo.

Osobowość

Vilgax jest bezwzględny, nielitościwy, arogancki, autorytatywny i żądny władzy, dlatego pragnie zdobyć Omnitrix, który uważa za broń ostateczną. Ma urazę Maca Tennysona i jego rodziny z powodu strat, jakie poniósł. Po ucieczce z Nicości, Vilgax był nieco szalony, ponieważ łatwiej było go rozwścieczyć.
W Obcej Potędze , Vilgax, wprawdzie odzyskał swą psychikę, jednak nadal niezwykle manipulacyjny, ponieważ zmanipulował stowarzyszeniem Krągu Strążników Płomienia, przekonując ich, że to on jest Dagonem. Pomimo to, Vilgax poważnie podchodzi do roli władcy planety, troszcząc się o swój lud i będąc gotów błagać swoich wrogów o pomoc, by zapewnić swej planecie bezpieczeństwo. Po zdobyciu Askalona, Vilgax stracił zainteresowanie Omnitrixem i zaczął pragnąć coraz większej mocy.
W Omniverse , okrucieństwo Vilgaxa osiągnęło szczyt, gdyż zdetonował Chronosapieńską Bombę Czasu, aby zniszczyć wszystkie osie czasu oraz prawie wszystkie alternatywne wersje Bena Tennysona.

Wygląd

Vilgax to wysoki, muskularny humanoid z głową przypominającą ośmiornicę. Nie nosa i uszu zewnętrznych. Jego oczy są czerwone.
W oryginalnej serii nosił czarno-bordowy pancerz z ochraniaczami na łokciach i kolanach. Ma zielony worek z tyłu głos, przymocowany do ust za pomocą respiratora.
W odcinku Sekrety , Vilgax stał się znacznie bardziej krępy. Na ustach nosił maskę przymocowaną do pancerza oraz nowe ochraniacze na łokcie i kolana. Na rękach nosił metalowe rękawiczki. W ramiona miał wszczepione specjalne, bordowe urządzenia służące do zwiększania jego siły. Jego macki są znacznie dłuższe i cieńsze. Ma sześć macek z przodu i dwie z przodu.
W Obcej Potędze , Vilgax nosi czerwono-niebieską zbroje. Do paska jest doczepiony blaster. Nosi niebieskie pończochy z metalicznymi elementami. Na prawej ręce nosi czarną rękawiczkę, a na lewej rękawice ze złotym klejnotem. Zielony woreczek został zastąpiony metaliczną częścią. Jego oczy są większe. Teraz ma tylko pięć macek, wszystkie z przodu.
W swojej prawdziwej formie, Vilgax przypomina ośmiornice z trzema kolcami na głowie. Ma skrzela na policzkach.
W Omniverse , Vilgax nosi zbroję podobną do tej z oryginalnej serii. Zielony worek z tyłu głowy powrócił, a jego zęby są teraz żółte. Na ramionach ma złote śruby. Nosi także metalowe nakrycie głowy.