FANDOM

Gdzie twoja córeczka Nala?

—Vitani przed zaatakowaniem Sarafiny

Nie, matko. Kiara ma rację. Już dość.

—Vitani przeciwstawia się Zirze

Vitani – drugoplanowa antagonistka w filmie Król Lew II: Czas Simby  z 1998 roku. Pojawia się również w serialu Lwia Straż (odcinek Lwy ze Złej Ziemi). Jest córką Ziry oraz siostrą Nuki i Kovu.

W angielskim dubbingu małej Vitani głos podkłada Lacey Charbert, a dorosłej Jennifer Lien. W polskojęzycznej wersji są to odpowiednio Małgorzata Lipka i Anna Apostolakis.

Osobowość Edytuj

Już jako małe lwiątko Vitani wykazuje się agresją i złośliwością, a także śmiałością. Czerpie radość z wykpiwania Nuki i prowokowania swoich braci. Pomimo swej skłonności do przemocy, Vitani jest znana z tego, że przestrzega zasad, wiernie podążając za matką i nie wątpiąc w Kovu, w odróżnieniu od Nuki. Lwiczka wydaje się lubić swojego młodszego brata, ponieważ bawi się z nim i odgania Nukę, gdy ten dokucza wybrańcowi.

Niemalże męska w swoim zachowaniu, Vitani jest "chłopczycą" wśród lwic. Nic nie jest w stanie przyćmić jej bystrej, sarkastycznej natury. Jest zdeterminowana, wojownicza, odważna i szybka w swych osądach. Czerpie przyjemność z pościgu i walki, ekscytuje ją to. Zwykle wydaje się obojętna na przyczyny agresji jej stada, tak jakby wojna była dla niej zwykłą grą czy rozrywką.

Ostatecznie jednak w Vitani zwycięża rozsądek. Gdy Kovu i Kiara stanęli na środku pola bitwy między Wyrzutkami i stadem Simby, doszło do niej, jak bezsensowna jest ta wojna. Wykazuje odwagę, gdy jako pierwsza postanawia stanąć po stronie Kovu i Kiary, sprzeciwiając się nie tylko matce, ale i całemu stadu. Lwica okazuje się być trzeźwo myśląca i nie tak okrutna jak jej mściwa matka. Pomimo wychowania w duchu przemocy i okrucieństwa, Vitani zauważa sens pokoju i jest gotowa stanąć w obronie tego, co słuszne.

Ciekawostki Edytuj

  • Vitani początkowo miała nazywać się Shetani, co w języku suahili oznacza „szatan”. Disney uznał to za niestosowne i jej imię zostało szybko zmienione na Vitani. Vita w suahili oznacza wojnę, a ni to „być”, więc Vitani można tłumaczyć jako „jestem wojną”. Co ciekawe, słowo Vitani w suahili znaczy również „kaczki” (kitani to liczba pojedyncza) oraz „pościel”.
  • Na Cmentarzysku Słoni dorosła Vitani ma brązowe oczy, które potem zmieniają kolor na niebieski. Prawdopodobnie wynika to z oświetlenia.
  • Nie widzimy reakcji Vitani na śmierć matki. Lwica nie pojawia się także na uroczystości w zakończeniu filmu. Jest to prawdopodobnie niedopatrzenie ze strony twórców filmu.

Galeria Edytuj