Złoczyńcy Wiki
Advertisement

Zobacz inne pojęcia – Vulture

Circle spoiler alert.png
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.

Adrian Toomes znany jako Vulture to główny antagonista w filmie Spider-Man: Homecoming z 2017 roku. Pojawia się także jako pomniejsza postać w filmie Morbius z 2022 roku.

W jego rolę wcielił się Michael Keaton, który zagrał również Cartera Hayes'a w Wzgórza Pacyfiku, Marka Marucha w filmie Auta, Kena w Toy Story 3, Petera McCabe'a w W akcie desperacji, V.A. Vandevere'a w Dumbo oraz Raymonda Sellarsa w RoboCop.

Biografia[]

Avengers[]

Po Bitwie o Nowy Jork[]

Krótko po ataku Chitauri na Nowy Jork Toomes ze swoją ekipą składającą się z Jacksona Brice'a, Hermana Schultza, Tinkerera oraz reszty pracowników, sprzątali ulice z pozostałości po kosmitach. Wtedy teren odgrodziła Kontrola Zniszczeń – prywatna firma Tony'ego Starka, zakazując Adrianowi sprzątania miasta. Toomes ze złości uderzył w twarz jednego z urzędników, po czym poprzysiągł zemstę na Starku.

Spider-Man: Homecoming[]

Kariera złoczyńcy[]

Adrian wraz z zespołem nie oddał Kontroli Zniszczeń broni Chitauri. Wytworzył z niej między innymi zaaawansowany cyberntycznie kostium Vulture, którym okradał różne obiekty z których robił broń, np. pozostałości po żołnierzach Ultrona, albo używał go do pilnowania poczynań swoich ludzi z lotu ptaka broniąc ich np. przed Spider-Manem. Z tego typu rzeczy gang wytwarzał broń i sprzedawał rożnym klientom. Pewnego razu taka transakcja została zauważona przez Spider-Mana, a przez Jacksona Brice'a Vulture musiał wkroczyć do akcji wylatując z Spider-Manem na ogromną wysokość i wyrzucając go, jednak ten otworzył spadochron. Później w kryjówce Toomes zaczął sprzeczać się z Jacksonem i niechcący (myląc broń) go zabił czego za bardzo nie żałował co tylko potwierdza do czego jest zdolny pod wpływem emocji. Spider-Man parę razy próbował jeszcze sabotować kradzieże Vulture'a, pająkowi udało się powstrzymać sprzedaż broni na promie. Następnie Adrian dowiaduje się o tożsamości Spider-Mana, gdy ten przychodzi jako Peter Parker do jego domu, idąc z jego córką na szkolną potańcówkę.

Pojedynek na samolocie[]

Po dojeździe do szkoły Toomes zastrasza Peter'a każąc trzymać mu się z dala od jego interesów. Spider-Man ucieka jednak z potańcówki gdzie zostaje zaatakowany przez Hermana Schultza. Z pomocą Neda, kolegi Petera udaje się go pokonać i pająk zmierza do wieżowca przy wieży Tonego Starka, skąd wylatuje samolot przewożący rzeczy Avengersów (zbroja Hulkbuster, nowa tarcza Kapitana Ameryki, pas Thora). Vulture leci w stronę samolotu, a Spider-Man czepia się go siecią. Na samolocie rozpętuje się walka między nimi podczas której silnik zostaje uszkodzony, a samolot spada na niezamieszkaną wyspę w pobliżu Nowego Jorku. Tam Peter ocala życie Toomes'a i oddaje go w ręce policji.

Więzienie[]

W więzienu Adriana zaczepił Mac Gargan. Mówił mu, że krążą plotki, że zna tożsamość Spider-Mana i zna paru ludzi, którzy chcieli by go zabić. Mężczyzna odmawia i mówi że gdyby znał jego tożsamość, już dawno byłby trupem.

Nie wiadomo, czy Toomes przeżył pstryknięcie Thanosa, a nawet jeśli to nadal żył do 2024 r. Ale jeśli był (lub został wskrzeszony na wypadek, gdyby został wymazany) prawdopodobnie świadkiem, jak tajemnicza tożsamość Spider-Mana została ujawniona przez Mysterio, co zrujnowało jego ochronę dla Parkera. Został wymieniony przez Neda Leedsa, gdy ten został przesłuchany przez policję. Gdy Parker był ścigany przez opinię publiczną i media, Liz rozmawiała z magazynem People o jej dawnym związku z Parkerem, prawdopodobnie mówiąc o tym, jak wsadził jej ojca do więzienia. Jednak, jak wszyscy na świecie, Toomes stracił swoją wiedzę na temat Petera Parkera, gdy Doktor Strange rzucił zaklęcie, aby zapobiec pęknięciu Multiwersum.

Morbius[]

Przejście do innego świata[]

W 2024, w wyniku zaklęcia Doktora Strange, Toomes został przeniesiony przez Multiwersum do innego wszechświata, zamieszkałego przez Eddiego Brocka i Venoma. Po uzyskaniu kopii swojego kombinezonu, znajduje i zbliża się do Morbiusa, sugerując, żeby razem stworzyli drużynę.

Galeria[]

Spider-Man: Homecoming[]

Advertisement