FANDOM

Wei Cheng - jest chińskim przywódcą gangu, Triad z Los Santos. Pojawia się jako jeden z drugorzędnych antagonistów w Grand Theft Auto V.

Głosu podłożył mu George Cheung.

Biografia

Cheng wysyła swojego syna i jego tłumacza do zawarcia umowy handlowej z Trevorem Philipsem, który chce rozszerzyć swoją działalność o broń i narkotyki na wsi w San Andreas. Umowa jednak zostaje przerwana, ponieważ laboratorium meteorologiczne Trevora jest atakowane przez meksykańskiego rywala, Varriosa Los Aztecasa, co skutkuje ogromną strzelaniną i śmiercią wielu gangsterów (w tym Ortegi, jeśli nie zginął podczas masakry Lost MC) zabity przez Trevora i jego współpracownika - Kuchty. Z tego powodu Cheng mówi, że ​​Trevor jest zbyt lekkomyślny i nieprzewidywalny i postanawia zawrzeć umowę z jego rywalami - braćmi O'Neil (dowodzonej przez Elwooda O'Neila). Po poznaniu tych informacji rozwścieczony Trevor szturmuje rodzinną farmę O'Neila i morduje wszystkich braci na terenie (poza Elwoodem, Waltonem i Wynnem), skutecznie rujnując plany Chenga dotyczące ekspansji. Później, w odwecie za zabójstwo Elwooda, Cheng porywa Michaela De Sante, próbując szantażować Trevora, by przekazał im swoje przedsiębiorstwa. Jednak w tym czasie Trevor i Michael byli skłóceni po tym, jak Trevor odkrył pełny zakres współpracy Michaela z rządem federalnym. Szybko staje się jasne dla szefa Triady, że Trevor nie interesuje się bezpieczeństwem Michaela i nakazuje go zabić. Jednak Franklin Clinton przybywa na ratunek Michaelowi i zabija wielu ludzi Chenga w ich ucieczce. Trevor może zadzwonić do Chenga, który następnie powie mu, że Michael został uwolniony, co rozwściecza Trevora.

Zakończenia

Ostatecznie Franklin ma możliwość zabicia Michaela, Trevora lub wzięcia szansy na pokonanie wszystkich swoich wrogów raz na zawsze. Jeśli Franklin zdecyduje się zaatakować swoich wrogów, Cheng znajduje się na liście celów (w tym także Harolda „Długasa” Josepha, gangstera pracujący z Ballasami, Steve'a Hainesa, skorumpowanego agenta FIB i Devina Westona, biznesowy potentat) , z powodu jego wrogości wobec Trevora po śmierci Elwooda O'Neila i jego braci, z którymi Cheng pracował. Franklin ostatecznie zabija Chenga, ponieważ Trevor był już zachwycony zabiciem Hainesa, którego nienawidził od chwili, gdy go zobaczył, a Michael De Santa zgłosił się na ochotnika do zabicia Długasa. Z pomocą doświadczonego hakera Lestera, lokalizują Chenga na drodze w konwoju Pacific Beach Bluffs Beach z kilkoma uzbrojonymi strażnikami i jego synem. Franklin może użyć przyczepiającej się bomby, detonując ją na samochodzie Chenga, zabijając go, jego syna i ich tłumacza.