FANDOM

Wewnętrzny Krąg (ang. The Inner Circle) – nieformalna organizacja pojawiająca się w grze Call of Duty: Modern Warfare 3, pierwotnie będąca częścią partii Ultranacjonalistów, wyodrębniona przez ludzi powiązanych z Władmirem Makarowem po śmierci Imrana Zachajewa i przejęciu władzy w Rosji przez Ultranacjonalistów.

Historia

W skład Wewnętrznego Kręgu wchodzą terroryści, którzy są bezgranicznie ufni wobec Makarowa i są jemu posłuszni. Ich głównym celem był podbój Europy oraz ustanowienie imperium, którego władcą miał zostać Makarow. W tym celu urządzają masakrę na moskiewskim lotnisku, przy wsparciu brazylijskiego przemytnika, który zaopatruje ich w broń i amunicję, dokonują porwania rosyjskiego prezydenta i uwięzienia go w syberyjskiej kopalni diamentów, a następnie, za pośrednictwem Wołka, nawiązują kontakt z przywódcą piratów somalijskich, który dostarcza im bomby chemiczne, które zostają rozlokowane w stolicach państw europejskich. Ich plany zostały zniweczone przez 141. Grupę Uderzeniową we współpracy z Delta Force, którzy dokonują odbicia rosyjskiego prezydenta z rąk terrorystów. Ostatecznie organizacja przestaje istnieć z chwilą śmierci Makarowa.

Ideologia

Dokładne poglądy polityczne członków Wewnętrznego Kręgu nie były nigdy ujawniane, wiadome jest całkowite oddanie Makarowowi i jego strategii. Sam Wewnętrzny Krąg powstał na bazie radykalnego skrzydła Ultranacjonalistów, które po śmierci Zachajewa oraz objęciu władzy w Rosji przez frakcję pokojowo nastawionych na czele z Borysem Worszewskim, prezydentem Federacji Rosyjskiej, utraciło wpływy.