FANDOM

Wielka Inteligencja (ang. The Great Intelligence) – jeden z antagonistów pojawiających się w serialu Doktor Who.

Cechy

Wielka Inteligencja jest nieokreślonym stworzeniem nie mającym formy fizycznej. Według Drugiego Doktora jest to bezkształtna istota błąkająca się po przestrzeni niczym chmura lub mgła, tyle że posiada rozum i wolę. Pomimo tego może przyjmować postacie fizyczne, takie jak kula śnieżna, a także przejmować ciała innych osób.

Wielką Inteligencję cechuje arogancja i poczucie wyższości nad innymi istotami. Ma tendencję do wyrażania się o sobie w liczbie mnogiej. Żywi się ludzkimi umysłami, które zdobywa wysługując się innymi istotami (np. Yeti) czy też środkami komunikacji, takimi jak Wi-Fi. Jednak najbardziej pragnie umysłu Doktora. Nie mogąc go zdobyć, jest zdolna posunąć się nawet do fizycznego zniszczenia Doktora.

Ważniejsze historie

  • Podłe bałwany (ang. The Abominable Snowmen) (1967)
  • Sieć strachu (ang. The Web of Fear) (1968)
  • Bałwany (ang. The Snowmen) (2012)
  • Dzwony świętego Jana (ang. The Bells of Saint John) (2013)
  • Imię Doktora (ang. The Name of the Doctor) (2013)

Ciekawostki

  • Jego pseudonim - Yog-Sothoth to nazwa fikcyjnego bóstwa zwanego Bogiem Zewnętrznym ze świata stworzonego przez H.P. Lovecrafta. Jego naturalnego wyglądu - tak jak w przypadku Wielkiej Inteligencji - nie da się określić, czasem przyjmuje postać gromady opalizujących kul. Jest kluczem i bramą do podróży w czasie i przestrzeni.