Yakumo Oomori (大守 八雲, Ōmori Yakumo) – jeden z antagonistów pojawiający się w mandze Tokyo Ghoul oraz jej adaptacji anime. Jest egzekutorem Drzewa Aogiri, a także założycielem grupy ghuli o nazwie Białe Garnitury.

W adaptacji anime głosu użyczyli mu Rintarō Nishi w japońskiej wersji i Christopher R. Sabat w angielskiej wersji.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

W Tokyo Ghoul:Jack, Yamori był szczuplejszy niż w mandze Tokyo Ghul i miał czarne włosy. Miał na sobie czarny garnitur z białą koszulą w mandze, ale czarną koszulę w OVA.

Yamori był bardzo dobrze zbudowanym mężczyzną o gładkich blond włosach i ostrych jaszczurczych oczach i był tak samo przerażający, jak wyglądał. Zwykle w całkowicie białym garniturze i czarnej koszuli przypominał typowego gangstera. Jego twarz przypominała gekona. Jego maska jest nawiązaniem do Jasona Voorheesa, maski hokejowej, która odbijała jego gwałtowny temperament.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Niewiele było wiadomo o jego osobowości przed jego uwięzieniem, ale Yamori rozwinął arogancką i sadystyczną osobowość, która odzwierciedlała jego przesłuchującego jako sposób na ucieczkę od rzeczywistości jego tortur. Był manipulującym i podstępnym ghulem, który byłby gwałtowny, aby osiągnąć to, czego pragnie.

Pomimo swojej brutalnej, okrutnej, sadystycznej i agresywnej natury był nieco beztroski. Bardzo kochał także swoją matkę, tak, że w ostatnich chwilach życia ciągle ją wzywał.