FANDOM

Darren Cross, znany również jako Yellowjacket – główny antagonista pojawiający się w filmie Ant-Man.

Darren Cross był protegowanym Hanka Pyma, który przejął władzę nad Pym Technologies jako dyrektor naczelny i przemianował go na Cross Technologies. Jego obsesja na punkcie wcześniejszego stworzenia Pym Particles przez Pyma spowodowała, że próbował powtórzyć własną wersję, którą zamierzał następnie sprzedać organizacjom terrorystycznym, takim jak Hydra i Dziesięć Pierścieni.

Korzystając z własnej wersji zbroi Ant-Mana, znanej jako Yellowjacket, próbował wykonać transakcję, ale została to zniweczone przez Pyma i Hope van Dyne, którzy zniszczyli jego badania przy pomocy Scotta Langa. Kierowany zemstą za niepowodzenie, Cross próbował zniszczyć Langa, jego rodzinę i został zabity podczas bitwy.

Biografia

Wczesne życie

Darren Cross urodził się w 1976 roku w Nowym Jorku, by syn nienazwanego ojca, który był naukowcem i nienazwanej matką, która była sprzedawczynią. W 1992 roku rozpoczął naukę w liceum i zdobył popularność, gdy stał się geniuszem naukowym.

Praca dla Pym Technologies

Darren Cross ukończył naukę w Massachusetts Institute of Technology w wieku dwudziestu lat. Stamtąd został bezpośrednio zatrudniony przez Hanka Pyma i przez pewien czas pracował jako jego asystent w Pym Technologies. Miał jednak obsesję na punkcie poznawania sekretów zbroi Ant-Mana i jego technologii zmniejszania wielkości, pomimo ciągłych prób Pyma przekonania Crossa, że to nic więcej jak miejska legenda i nie powinno się tego traktować poważnie.

Przejęcie władzy

Po kilku latach, Cross przejął stanowiska dyrektora naczelnego w Pym Technologies i przemianował firmę na Cross Technologies, która pod dowództwem Crossa stała się rywalem Stark Industries. Cross kontynuował obsesję na punkcie poprzednich eksperymentów Pyma, które pozostały ukryte przed światem, skupiając znaczną część swojej energii na zrozumieniu nauki kryjącej się za legendarną zbroją Ant-Man. W końcu obsesja Crossa opłaciła się, gdyż on był w stanie stworzyć własną, uzbrojoną wersję zbroi Ant-Man, która została nazwana Yellowjacket.

Wywiad z magazynem WIRED

Powrót Hanka Pyma

Przedstawienie Yellowjacketa

Zabicie Franka

Kolacja z Hope van Dyne

Widząc prezentację zbroi Yellowjacket, która odniósła sukces dzięki umowie z Mitchellem Carsonem, Cross zaprosił Hope van Dyne na kolację z nim, aby świętować. Tam Cross rozmawiał o swoim zerwanym związku z Hankiem Pymem i wznieśli toast za imponujący sukces Crossa, który w końcu zakończył swoje eksperymenty z van Dyne, mówiąc mu, że zasłużył na wszystko, co do niego przychodziło.

Doskonalenie surowicy

Konfrontacja z Pymem

Sprzedaż Yellowjacketa

Zdrada Hanka Pyma

Walka z Ant-Manem

Pojedynek w domu Maggie Lang