FANDOM

Yon-Rogg – drugorzędny antagonista w filmie Kapitan Marvel z 2019 roku. Jest przywódcą oddziału Kree o nazwie Starforce, który służy dla Najwyższej Inteligencji.

Biografia Edytuj

Zabójstwo Mar-Vell Edytuj

Yon-Rogg został wysłany wraz z Minn-Ervą przez Imperium Kree, aby odzyskać silnik prędkości światła stworzony przez Mar-Vell po tym, jak ta zdradziła swoją rasę. Przechwycił ją i Carol Danvers podczas lotu i zestrzelił z nieba. Po wylądowaniu samolotu Yon-Rogg zastrzelił Mar-Vell za pomocą pistoletu Kree, zabijając ją.

Następnie zażądał od Danvers umiejscowienia rdzenia energetycznego silnika, przy czym strzeliła do niego i wywołał ogromną eksplozję, co spowodowało jej absorpcję energii. Yon-Rogg został następnie poinformowany przez Minn-Ervę, że rdzeń został całkowicie zniszczony i że Danvers wciąż żyje. Postanowił zabrać Danvers do Kree, wierząc, że mogą zamienić ją w broń.

Trenowanie z Carol Danvers Edytuj

Pewnego ranka Yon-Rogg został obudzony wcześnie przez Danvers, ponieważ nie mogła spać. Zalecił, by przyjmowała pigułki, ale zaprzeczyła, że ​​nie mogła spać z powodu snów, które miała. Następnie zaprosiła Yon-Rogga do walki z nią, co ten zaakceptował i poszedł za nią do innego budynku.

Gdy tylko zaczęli trenować, Yon-Rogg przewrócił Danvers, uderzając ją w twarz. Próbowała ukryć swój błąd, mówiąc mu, że się poślizgnęła. Gdy kontynuowali walkę, Yon-Rogg zapytał Danvers o jej sny, na które odpowiedziała, że ​​to nic nowego. Upierał się, że zapomina o przeszłości, aby mogła kontrolować swoje moce. Ostrzegł ją przed niebezpieczeństwami, jakie mogą wywołać emocje, jeśli uwolni je. Danvers przypadkowo rzuca Yon-Rogg w powietrze z podmuchami fotonów, co skłania go do spotkania z Najwyższą Inteligencją.

Para zabrała następnie pociąg do Najwyższej Inteligencji. Po drodze Yon-Rogg powiedział Danvers, że Najwyższa Inteligencja przyjmie postać osoby, którą najbardziej podziwia. Zapytała go, kogo widział, ale on odmówił udzielenia odpowiedzi, mówiąc, że jest to święta rzecz, której nie ujawnił jeszcze żaden Kree. Yon-Rogg radził Danvers, aby mniej polegała na swoich emocjach, a bardziej na mózgu, aby jej moce nie wymknęły się spod kontroli.

Zasadzka na Torfa Edytuj

Yon-Rogg otrzymał później misję dla Starforce od Najwyższej Inteligencji. Wyjaśnił swoim kolegom z drużyny, że Skrullowie zaatakowali jedną z planet na granicy Imperium Kree, Torfa i że jeden ze szpiegów Kree, Soh-Larr, został złapany. Powiedział im, że planują, by oskarżyciele zbombardowali twierdzę Skrulli, podczas gdy Starforce po cichu uratują Soh-Larra.

Zespół udał się do Torfy, gdzie wylądował pod wodą i użył swoich kombinezonów, aby przejść na powierzchnię. Gdy planowali atak, Danvers zasugerowała, że pójdzie sama, a Yon-Rogg odrzucił ofertę. Gdy Starforce spotkało się z kilkoma lokalnymi mieszkańcami, Yon-Rogg próbował ich powstrzymać. Ku zdziwieniu wszystkich, miejscowi byli w rzeczywistości Skrullami, którzy zaczęli atakować drużynę. Yon-Rogg ostrzegł kolegów z drużyny o zasadzce i zaczął walczyć. Po tym jak Danvers została schwytana przez Talosa, przebranego za Soh-Larra, Yon-Rogg i Starforce uciekli z Torfy i wycofali się do Helionu.

Walka przeciwko Carol Danvers Edytuj

Do uzupełnienia!