FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Zander Rice

Zander Rice – główny antagonista historii Innocence Lost z serii X-Men należącej do Marvel Comics. Oryginalna wersja komiksowa postaci jest zauważalnie młodsza i bardziej atrakcyjna niż wersja filmowa, ale nie mniej monstrualna i zdeprawowana.

Biografia

Był jednym z czołowych naukowców projektu Weapon X, współpracując ze swoim zastępczym ojcem Martinem Sutterem, aby odtworzyć projekt Weapon X. Problem z odtworzeniem Wolverine'a polegał na tym, że żaden z kolejnych podmiotów nie posiadał mocy uzdrawiania Wolverine'a i jako taki nie mógł przeżyć operacji. Dlatego Sutter sprowadziła genetyka Sarah Kinney, której zadaniem było sklonowanie nowego Wolverine'a do użycia w tym projekcie. Niestety, chromosom y na próbkach DNA, z którymi musiała pracować, został poważnie uszkodzony. Wkrótce zdała sobie sprawę, że stworzenie nowego Wolverine'a zajęłoby co najmniej dekadę, ale wykonanie kobiecej wersji można by zrobić bardzo szybko. W odpowiedzi na polecenie Suttera i Rice'a, Sarah postanowiła stworzyć kobiecą wersję Wolverine'a, a tym samym narodziła się Laura Kinney/X-23.

Aby ją ukarać, dał jej tylko minimalny kontakt z człowiekiem, aby stworzyć idealną maszynę do zabijania. Następnie zaczął z radością wykonywać dręczące i przerażające eksperymenty na niej, włączając w to trzymanie jej w wyściełanym pokoju, z wyjątkiem sesji treningowych lub misji zabójczych, niemal zabija ją zatruciem popromiennym w celu wywołania jej czynnika leczącego w wieku siedmiu lat i chirurgicznie usuwa jej naturalne pazury i zastępuje je adamantium, a następnie ponownie implantami - bez znieczulenia - w tym samym wieku. Opracowuje feromonowy "spust", który aktywuje jej szał berserkera i używa go, by zmusić X-23 do zabicia jej dobrodusznego instruktora sztuk walki i zostawia ją w tyle za misję, aby zostać zabitym po tym, jak zamordował innych członków zespołu, może twierdzić, że brał ogień i musiał się wycofać. Po tym, jak X-23 pokazuje, że żyje, Rice manipuluje szefem projektu X-23, który wychował Rice'a po śmierci ojca, by nadał mu kontrolę nad projektem, w którym to momencie Rice wysyła X-23, by zabiła człowieka, jego żonę i małego syna - chociaż Rice wie, że chłopiec jest jego własnym synem z romansu między Rice i żoną przed jej małżeństwem, mimo że wiedział także, że chłopiec był bardzo młody i wrażliwy; X-23 zostawia dziecko przy życiu. Po przejęciu projektu rozpoczyna rozwój zarodków od X-24 do X-50, które zamierza sprzedać najwyższemu oferentowi, a następnie opiekuje się pozostałą osobą X-23, naukowcem projektu, który był jej zastępcą matka, z feromonem, który powoduje, że X-23 śmiertelnie ranią kobietę - tak jak zamierzała wziąć X-23, wychować ją jako córkę i zniknąć po zniszczeniu kompleksu projektu. Rozumowanie Rice'a za to wszystko polega na tym, że jego ojciec, który pracował nad oryginalnym projektem Wolverine-Weapon X, został zabity przez Wolverine'a, kiedy uciekł, a Rice trzymał X-23, która jest genetyczną kopią Logana, odpowiedzialnym za zabicie ojca przez Wolverine'a .