FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Wyprowadzić pokrakę.

—Zed do Maynarda

Zed jest jednym z antagonistów Pulp Fiction czarnego komediowego thrillera kryminalnego z 1994 roku. Jest zdradzieckim homoseksualnym gwałcicielem, który on i jego wspólnik, Maynard, porywają ludzi. Zed gwałci Marsellusa Wallace'a w piwnicy lombardu Maynarda. Służy jako główny antagonista rozdziału „Złoty zegarek”.

W jego rolę wcielił się Peter Greene.

Biografia

Bokser Butch Coolidge jest ścigany przez szefa przestępczości Marsellusa Wallace'a do lombardu, gdzie Butch go rozbraja i próbuje go zastrzelić. Nagle właściciel lombardu, Maynard, celuje w niego, zmuszając go do podchodzenia do recepcji z rękami za głową, i uderza go magazynkiem, powodując że Butch mdleje. W międzyczasie Maynard dzwoni do Zeda.

Później Maynard budzi ich obu, a oni zostają związani i zakneblowani. Zed przybywa i każe Maynardowi obudzić „Pokrakę” i wybiera Marsellusa do zgwałcenia. Pozostawiając pokrakę, by pilnował Butcha, zabierają Marsellusa do pokoju na zapleczu i, zaczyna go gwałcić. Butchowi udaje się uwolnić i znokautować pokrakę, ale gdy już ma zamiar opuścić lombard, zdaje sobie sprawę, że nie może opuścić Marsellusa na swój los i wraca, by uratować go z kataną w ręku.

Butch zakrada się na Maynarda i brutalnie tnie go, po czym grozi Zedowi za pomocą katany. Marsellus uwalnia się i podnosi strzelbę Maynarda. Marsellus wtedy strzela do niego w krocze. I mówi, że cierpienie Zeda dopiero się zaczęło, obiecując, że „Zrobi mu z dupy jesień średniowiecza”.

Nie jest wiadome, co dzieje się później z Zedem, ale, możliwe jest że Marsellus dotrzymał słowa, a Zed był torturowany, okaleczany i zabity przez ludzi Marsellusa.