Zilla jest głównym oraz tytułowym antagonistą w filmie Godzilla (1998), powracającym antagonistą w serialu Godzilla: The Series (1998 - 2000) jako Cyber Zilla , pobocznym antagonistą w filmie Godzilla: Ostatnia Wojna (2004), pobocznym antagonistą oraz antybohaterem w serii komiksowej Godzilla: Rulers of Earth oraz poboczną postacią w komiksie Godzilla: Oblivion .
Pierwotnie był zwykłą iguaną, jednak na skutek testów nuklearnych na Polinezji Francuskiej stał się ogromnym, gadzim potworem znanym jako Zilla .

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Wygląd Zilli jest kombinacją cech teropoda, krokodyla i legwana. Posiada dużą, prostokątną głowę z wyraźnym podbródkiem, osadzoną na długiej, grubej szyi z niewielkim, kolczastym podgardłem. Na grzbiecie wyrastają mu płyty grzbietowe, skierowane do przodu. W przeciwieństwie do Godzilli, Zilla porusza się w pozycji poziomej. Grzbiet potwora jest ciemnoniebieski, boki ciała są szare, a podbrzusze jest brązowawe. Mierzy 60 metrów wysokości i waży 500 ton.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

W Godzilla: Ostatnia Wojna oraz w Godzilla: Rulers of Earth , Zilla został przedstawiony jako zaciekły i nieustraszony potwór gotowy to walki z silniejszymi przeciwnikami. W Ostatniej Wojnie , gdy stanął twarzą w twarz z Godzillą, zaszarżował na niego, wykonując ruch równie odważny, co nierozważny, choć prawdopodobnie dlatego, że był pod kontrolą obcych i został zmuszony do walki z Królem Potworów.
W Rulers of Earth , Zilla miał wygląd oraz zdolności podobne do swojego odpowiednika z 1998 roku, aczkolwiek stracił swoją tchórzliwą naturę. Po raz kolejny stanął do walki z Godzillą, tym razem unikając ataków Króla Potworów. Mimo to został prawie zabity przez Godzillę, przez co był zmuszony do odwrotu. Później ukazał swą agresywną naturę, poprzez brutalne zabicie kilku Trilopodów.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Godzilla (1998)[edytuj | edytuj kod]

Zilla powstał dzięki testom nuklearnym, wykonanym w 1968 roku na wyspach Galapagos. Trzydzieści lat później potwór mierzył 60 metrów (200 stóp) wysokości.
Zilla płynął przez Ocean Spokojny, zatapiając kilka japońskich łódek, a następnie wyszedł na ląd w Panamie. W końcu dotarł do Wschodniego Wybrzeża Ameryki, gdzie zatopił kilka łodzi rybackich. Wszedł do Nowego Jorku, zmuszając lokalne władze do ewakuacji miasta. Wkrótce natrafił na wojsko, które niemal zabiło go we East River. Wcześniej jednak zdążył złożyć niemal dwieście jaj w Madison Square Garden w Manhattanie. Jaja zostały wkrótce zbombardowane przez wojsko. Wtedy właśnie Zilla wyszedł z podziemi i zauważył swoje martwe młode. Wściekły zaczął ścigać bohaterów przez miasto, aż do mostu Brooklyn Bridge. Jego rozmiar spowodował, że potwór został uwięziony w linach podtrzymujących most. Następnie został ponownie zbombardowany, przez co zmarł.