FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

PAŁA!

—Pani Frał

Apokalipsa!

—Najsłynniejszy tekst pani Frał

Zofia Frał jest jedną z głównych postaci i antagonistów w polskim serialu animowanym Włatcy Móch.

Biografia

Urodziła się przed 1944 rokiem i przeżyła II Wojnę Światową. Jej siostry trojaczki to zakonnica i Janette. Nie lubi ich, ponieważ co do zakonnicy mają inne poglądy i inaczej nauczają dzieci, a jeśli chodzi o Janette, to Frał uważa, że kaleczy język polski mówiąc akcentem francuzkim i nauczając języka francuskiego. Jest nauczycielką i wychowawczynią klasy IIB w szkole podstawowej im. Batalionu "Zośka".

Nienawidzi Anusiaka, Maślany, Konieczki i Czesia, zresztą z wzajemnością; faworyzuje za to Andżelikę, Zajkowskiego i Karolinę. Z podobieństwa sióstr nie jest tylko wygląd, ale także obie uwielbiają Andżelikę. Uważa Higienistkę za dobrą koleżankę, której często się zwierza. Od odcinka Lekcja 23: Pozytywna wibracja cierpi na napięcie seksualne, więc używa wibratora. Ogląda wieczorynki Kosmicznych Komandosów. Założyła też postać w grze online Magiczni Wojownicy, ale nie korzysta z konta. Przeżyła dwa zawały serca, a także była w stanie śmierci klinicznej.

Charakterystyka

Wygląd

Pani Frał jest wysoką, starszą kobietą o bladej skórze i małym biuście. Ma siwe włosy, ułożone w kok. Nosi binokle, szarą suknię w czarne plamki oraz czarne rajstopy i pantofle.

Osobowość

Ceni sobie dyscyplinę, chociaż sama zachowuje się agresywnie, wyzywając i poniżając swoich uczniów. Gdy mówi, często nisko się pochyla i krzyczy. Mówi ze wschodnim akcentem, posługując się archaizmami, przeinaczając końcówki wyrazów i popełniając błędy w ich fleksji. W niektórych odcinkach występuje w roli zakonnicy-katechetki nieróżniącej się od postaci wychowawczyni z wyglądu ani agresywnego zachowania. O tym, że jest to mimo wszystko inna osoba, świadczy mówienie bez wschodniego akcentu i różnice w poglądach np. w kwestii walentynek.